پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اتوبوس برقی

حمل و نقل عمومی تهران نو می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد که برای تکمیل خطوط مترو به ۶۱ هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

فاطمه علی اصغری
یکشنبه - ۲۵ تیر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ 

جلال بهرامی امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران ضمن ارائه گزارشی از اقدامات معاونت حمل و نقل در دو سال اخیر گفت: اقدامات ما در این معاونت بر اساس برنامه مصوب انجام داده شده است.

وی با بیان اینکه همچنین برنامه‌ها بر اساس چشم انداز شهرداری انجام شده و مبالغ مورد نیاز برای اجرای طرح ها نیز در گزارشات لحاظ شده است، اظهار کرد: مبلغ ابلاغی امسال در بودجه حدود 19 هزار میلیارد تومان بود و سرفصل های آن کاملاً مشخص است اما تا امروز 116 هزار میلیارد تومان کار تعریف شده و این عددی نیست که صرفاً شهرداری باید آن را بپردازد؛ برای مثال در بخش تاکسی که 33 هزار میلیارد تومان نیاز دارد تسهیلات را فراهم می کنیم که دولت هم باید کمک کند.

بهرامی با اعلام اینکه 627 هزار میلیارد تومان برای طرح ها نیاز است، گفت: 37 هزار و 500 میلیارد تومان از 116 هزار میلیارد تومان به تاکسیرانی برمی گردد؛ 30 تا 40 درصد از محل غیرنقد است. هشت هزار میلیارد تومان از قرارداد اتوبوس ها نیز غیر نقد است و نزدیک به همین عدد نیز از سوی بانک ها پیگیری می شود و بخشی نیز به صورت نقد است.

وی با بیان اینکه از 200 هزار میلیارد تومان برای انجام تعهدات در مترو بیش از 60 هزار میلیارد تومان و در بخش اتوبوس به بیش از 70 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ادامه داد: در سال 1402 نزدیک به 20 هزار میلیارد تومان کار تعریف شده است که اعتبار امسال در بخش مترو،  4260 میلیارد تومان است و در برنامه چشم انداز، این عدد بیش از 20 هزار میلیارد تومان است اما برای تکمیل خطوط مترو به 61 هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در برنامه چشم انداز امسال احداث 13 ایستگاه را در نظر گرفتیم، گفت: بازسازی 211 واگن، چهار هزار دستگاه ون، پنج هزار دستگاه تاکسی و هشت هزار دستگاه موتورسیکلت برقی را در سال 1402 پیش بینی کرده ایم.

وی با بیان اینکه پیش پرداخت 500 دستگاه اتوبوس به شرکت «اسنا» انجام شده، به طوری که هزار میلیارد تومان پول نقد پرداخت شده و سه برابر آن ملک در اختیار قرار داده شده است، تصریح کرد: به جز این میزان، 1000 دستگاه نیز به قرارداد قطعی رسیده و ابلاغ شده و 500 دستگاه نیز به قرارداد قطعی رسیده است؛ با احتساب هزار دستگاهی که ماه قبل قرارداد بسته بودیم، در مجموع تعداد اتوبوس هایی که قرارداد آن منعقد شده به 3000 دستگاه می رسد.

بهرامی با اعلام اینکه ما هر هفته یکبار با وزیر صمت جلسه برگزار کرده ایم، یادآور شد: پیگیری ها برای تأمین اتوبوس از تولیدکنندگان داخلی و خارجی انجام می شود. وزیر با جدیت پای کار است و با برنامه ریزی و روی باز موارد را پیگیری می کند و گفته که 9 هزار میلیارد تومان تنها برای پایتخت اختصاص خواهد یافت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به سوال چمران در مورد اتوبوسهای سه کابین گفت: برای انعقاد قرار داد 100 اتوبوس سه کابین هفته آینده به ترکیه می رویم تا با شرکت تولید کننده وارد مذاکره شویم اما دقت داشته باشید که ما برای تامین اتوبوس های داخلی و خارجی با واسطه طرف نیستیم؛ بلکه مستقیم با تولید کننده وارد مذاکره شده ایم.

وی درپاسخ به سوال دیگر چمران در مورد اینکه تا پایان سال چند عدد اتوبوس تحویل ناوگان می‌شود، تصریح کرد: اگر بانک مرکزی برای گشایش ارزی کمک کند، 1460 دستگاه را تا پایان سال تأمین خواهیم کرد که 500 دستگاه دو کابینه و 500 دستگاه نیز بازسازی و به ناوگان اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی