پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

5 سال زمان انتظار و 1.9 میلیون پیش سفارش برای تسلا سایبرتراک

تسلا سایبرتراک پس از سالها انتظار بالاخره در آستانه تولید انبوه قرار گرفته و به تازگی چند روز پیش اولین دستگاه سایبرتراک تولید انبوه از خط تولید خارج شد.

سامیار راشد
یکشنبه - ۱ مرداد ۱۴۰۲

نکته جالب درباره تسلا سایبرتارک با طراحی عجیب و غریبش، آمار شگفت انگیز محبوبیت آنست.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

گزارش ها حاکی از آن هستند که تسلا بیش از 1.9 میلیون سفارش را برای سایبرتراک دریافت کرده است. ایلان ماسک اعلام کرده که سفارشات سایبرتراک بقدری زیاد بوده که به سختی می توان زمان انتظاری را برای آن در نظر گرفت.

طبق برنامه ریزی های تسلا قرار بود که سالانه با حداکثر ظرفیت تولید، تعداد 375 هزار دستگاه سایبرتراک تولید شود. این بیشینه ظرفیت تولید با در نظر گرفتن 1.9 میلیون دستگاه سفارش، مشتری جدید سایبرتراک باید پنج سال منتظر باشد تا خودرو خود را تحویل بگیرد.

شایان به ذکر است که ثبت سفارش سایبرتراک با پیش پرداخت فقط یکصد دلار قابل انجام بوده و هست. تسلا سایبرتراک در گیگا فکتوری تگزاس تولید می شود و به زودی در گیگا فکتوری میکزیک نیز پس از راه اندازی به تولید خواهد رسید.

بیشتر سفارشات سایبرتراک مربوط به بازار آمریکای شمالی است اما سفارشات زیادی از بازار آسیا و اروپا نیز ثبت شده است. با توجه به ابعاد و مشخصاتی که این وانت دارد بنظر می رسد در بازار آمریکای شمالی از محبوبیت بیشتری برخوردار باشد. بنظر می رسد که سایبرتراک با توجه به ابعادش، در معابر اروپا و آسیا به مشکل بر بخورد.

سفارشات سایبرتراک در ماه می 2021 به مرز یک میلیون دستگاه رسید و در طول این دو سال تقریبأ دو برابر شده است. برد مسافتی این وانت بار الکتریکی، با یکبار شارژ کامل 560 کیلومتر است. این درحالیست که نسخه چهار موتوره آن قرار بود بیش از یک هزار کیلومتر برد مسافتی داشته باشد.

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی