پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فیات

ورود اولین محموله خودروهای غیرچینی به کشور

بالاخره پس از مدت ها اولین سری خودروهای وارداتی غیر چینی به صورت رسمی از گمرکات ایران ترخیص شدند.

فاطمه علی اصغری
دوشنبه - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

فیات ۵۰۰ اولین خودروی غیر چینی است که در دوره جدید واردات، به صورت رسمی از گمرکات کشور خارج شده است  و در صف اخذ پلاک ملی قرار گرفته است.

در حال حاضر اولین سری فیات ۵۰۰ از گمرک ترخیص شده و حال در مرحله قیمت گذاری توسط سازمان حمایت و اخذ پلاک ملی قرار دارند.
فیات ۵۰۰ در اولین محموله خود به پیشرانه ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی مجهز است. نمونه ۱.۲ لیتری فیات ۵۰۰ قدرتی حدود ۶۹ اسب بخار را با گشتاور ۱۰۲ نیوتن متر تولید می کند.
گفتنی است که در آینده تیپ ۱.۴ لیتری این هاچ بک ایتالیایی هم به بازار ایران خواهد آمد.
جعبه دنده فیات ۵۰۰ در بازار ایران از نوع اتوماتیک AMT است که توان را به چرخ های جلو می رساند.

سقف شیشه های، کیسه هوای جلو و جانبی، دوربین و سنسور پارک عقب، نمایشگر دیجیتال، اپل کارپلی، تهویه اتوماتیک، فرمان کمکی برقی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سنسور نور، سنسور باران، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، تنظیم حالت رانندگی و… از جمله امکاناتی است که در فیات ۵۰۰ که در بازار ایران است وجود دارد.

احتمال آن زیاد است که با آغاز ترخیص اولین سری خودروهای وارداتی غیر چینی و فروش فیات ۵۰۰ در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی، قیمت نسخه های کارکرده این هاچ بک ایتالیایی در بازار آزاد کاهش پیدا کند.

آن طور که مشخص است در روزهای آینده قیمت گذاری فیات ۵۰۰ به صورت رسمی انجام می شود و مشتریان سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی می توانند در صورت تمایل این هاچ بک ایتالیایی را برای خرید انتخاب کنند.

منابع آگاه می گویند که دیگر در مسیر ترخیص فیات ۵۰۰ مانعی وجود ندارد و با توجه به همکاری سازمان ملی استاندارد و نهادهای دیگر، فرایند واردات و ترخیص این خودرو در مسیر ثابتی قرار گرفته است. به این ترتیب محموله این هاچ بک اروپایی اولین خودروهای غیر چینی هستند که در دوره جدید واردات به جاده های ایران می رسند.

شنیده ها حاکی از آن است که در روزهای آتی مجوز پلاک ملی برای این خودرو صادر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی