پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وارد کنندگان خودرو 1402

اسامی شرکت ‎های وارد کننده خودرو با یک شرط عجیب نهایی شد+ جدول

مهدی ضیغمی سرپرست سازمان توسعه تجارت فهرست کامل شرکت‌ های مجاز به واردات خودرو را با تاکید بر انتقال فناوری منتشر کرد.

فاطمه علی اصغری
سه شنبه - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

گفتنی است با انتشار  لیست شرکت‌های وارد کننده خودرو تکلیف تا حدی در این بخش مشخص شده است، اما نکته مهم و قابل توجه در این لیست تأکید بر ضرورت انتقال فناوری بابت ثبت سفارش است! رویکردی که آینده واردات خودرو را با علامت سوال بزرگی مواجه کرده و شوک بزرگی را به وارد کنندگان خودرو وارد کرده است؛ چرا که به نظر می رسد تصمیم دولت مبنی بر الزام به انتقال تکنولوژی دست انداز جدیدی برای واردات خودرو محسوب شود.

جدول واردات 1402

این طور به نظر می رسد که وزارت صمت و منتقدین وارد کننده خودرو به کشور با عنایت به مصوبه الزام به انتقال تکنولوژی قصد دارند در جهت ورود خودروهای خارجی به خصوص خودروهای غیرچینی به کشور اختلال ایجاد کنند، چرا که برای همه روشن و واضح است که هیچ شرکت خودرویی تمایلی برای انتقال تجربیات و مهارت‌های تخصصی خود که عامل پیشرفت‎شان نیز محسوب می شود ندارد.

این که دولتمردان و اشخاص مخالف واردات خودرو به کشور با چه قصد و  هدفی موضوع واردات خودرو را به الزام به انتقال تکنولوژی گره می‏‎زنند، قطعا امری پوشیده نیست و برای همه مشخص و مبرهن است که عده‎ای منافع‎شان بر عدم واردات خودرو گره خورده. از این بابت تمام همت و تلاش خود را به کار بستند تا این امر محقق نشود که امید است با ورود نهادهای قانونگذاری مانند مجلس و نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی این هدف برخی افراد محقق نشود و شاهد ایجاد یک ثبات توام با تنوع و کیفیت در بازار خودرو باشیم و به سمت تنظیم بازار حرکت کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی