پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فراخوان بزرگ کیا و هیوندای به علت خطر آتش سوزی!

فراخوان کیا و هیوندای به خاطر آتش‌سوزی!

آتش‌سوزی پیشرانهٔ محصولات کیا و هیوندای در اواخر دههٔ ۲۰۱۰ این گروه کره‌ای را گرفتار کرد و این مشکل در سال ۲۰۲۲ نیز همچنان ادامه دارد زیرا این دو شرکت دوباره به خاطر خطر آتش‌سوزی برای نزدیک به نیم میلیون از محصولات خود فراخوان داده‌اند.

شیوا تدین پور
شنبه - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

کیا و هیوندای همچنین از مالکان خواسته‌اند که خودروهای مشمول فراخوان را تا زمان تعمیر در فضای باز و دور از سازه‌ها و خودروهای دیگر پارک کنند زیرا این خودروها ممکن است حتی در هنگام خاموش بودن پیشرانه هم آتش بگیرند.

این فراخوان شامل کیا اسپرتیج مدل‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶، کیا K900 مدل‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹، هیوندای سانتافه مدل‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸، سانتافه XL مدل ۲۰۱۹ و توسان مدل‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ می‌شود.

این خودروها مجموعاً ۴۸۴,۵۸۸ دستگاه هستند که از این تعداد ۱۲۶,۷۴۷ دستگاه ساخت کیا و ۳۵۷,۸۳۰ دستگاه ساخت هیوندای است. مدل‌های هیوندای ممکن است دچار نقص سیستم ترمز ABS شوند که می‌تواند اتصال کوتاه و آتش‌سوزی را به دنبال داشته باشد.

در مدل‌های کیا نیز همین مشکل اتصال کوتاه ممکن است در واحد کنترل الکترونیکی هیدرولیک رخ دهد.

این فراخوان جدید کیا و هیوندای نظارت بیشتری از سوی سازمان‌های فدرال ایالات‌متحده را به دنبال داشته است. در دسامبر گذشته، NHTSA پرونده‌ای را برای این دو خودروساز باز کرد که نتیجهٔ فراخوان‌های قبلی را بررسی می‌کند. این بررسی‌ها حدود سه میلیون دستگاه از خودروهای این شرکت‌ها را پوشش می‌دهد.

کیا و هیوندای هردو از طریق پست به مالکان خودروهای معیوب اطلاع خواهند داد تا با نمایندگی‌های مربوطه برای تعمیر رایگان خودروی خود تماس بگیرند. نمایندگی‌های کیا فیوز جدیدی را در برد مدار واحد کنترل الکترونیکی هیدرولیک نصب می‌کنند درحالی‌که نمایندگی‌های هیوندای ماژول ABS را بررسی کرده و در صورت لزوم تعویض می‌کنند.

کیا از ۳۱ مارس و هیوندای از ۵ آوریل ارسال نامه برای مالکین را آغاز خواهند کرد و تا آن زمان خودروها باید در فضای باز پارک شوند.

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی