پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بچه شاسی بلند هیوندای با رویای تسخیر بازار هند

هیوندای چندی پیش، رندرینگ های دیجیتالی از مینی شاسی بلند جدید خود را به نام Exter منتشر کرد و حالا اولین تصاویر از این شاسی بلند کوچک هیوندای در دنیای واقعی لو رفته که با چرخهای بسیار کوچک، به اندازه رندرینگ های دیجیتالی اش جذاب نیست اما هیوندای قصد دارد با Exter، در بازار کشورهای […]

سامیار راشد
یکشنبه - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

هیوندای چندی پیش، رندرینگ های دیجیتالی از مینی شاسی بلند جدید خود را به نام Exter منتشر کرد و حالا اولین تصاویر از این شاسی بلند کوچک هیوندای در دنیای واقعی لو رفته که با چرخهای بسیار کوچک، به اندازه رندرینگ های دیجیتالی اش جذاب نیست اما هیوندای قصد دارد با Exter، در بازار کشورهای جهان سوم خوش بدرخشد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

پروتوتایپ هیوندای Exter که در سئول کره جنوبی مشاهده شده، بسیار نزدیک به نسخه نهایی و آماده به تولید است. این شاسی بلند باریک و بلند با چرخهای کوچک، اما از جذابیت هایی هم برخوردار است. فرم H مانند چراغ روز در جلو با چراغ اصلی در سپر جلو، گرافیک H شکل در چراغ عقب، ورودی هوای داخل سپر جلو و جزئیاتی از این قبیل، تا حدودی یادآور برادر بزرگترش یعنی هیوندای Mufasa است. هیوندای Exter در نمای عقب به آئودی Q2 بی شباهت نیست. ستون C با یک نوار مشکی از بدنه جدا شده و از نظر بصری معلق به نظر می رسد.

هیوندای Exter از نظر ابعاد و اندازه در دسته شاسی بلندهای میکرو طبقه بندی می شود و قصد رقابت با سوزوکی Ignis، تاتا Punch و ماهیندرا KUV100 را دارد. گفته می شود Exter با موتور 1.2 لیتری 82 اسب بخاری و یک لیتری توربو 99 اسب بخاری عرضه می شود و گویی نسخه CNG آن نیز مدتی بعد معرفی خواهد شد. Exter بصورت استاندارد با گیربکس دستی و در صورت سفارش با گیربکس اتوماتیک عرضه می شود.

قرار است که Exter در نیمه دوم سال 2023 راهی بازار شده و هدف اصلی آن نیز بازار هند است.

 

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی