پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سفر اروپا

چه نکاتی را هنگام سفر با هواپیما باید رعایت کنیم؟

بدون شک برای استفاده از هواپیما به منظور سفر باید نکاتی را رعایت کنیم تا سفر خوبی را تجربه کنیم.

فاطمه علی اصغری
شنبه - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ 

اگر برای اولین بار است که سفر با هواپیما را تجربه می‌کنید یا چند وقتی است که خرید بلیط هواپیما انجام ندادید و با آن سفر نکردید، ممکن است نکات لازم برای سفر با هواپیما را ندانید یا فراموش کرده باشید از این رو ما در این مطلب مهم‌ترین نکات لازم قبل و هنگام سفر با هواپیما را نوشتیم تا با استفاده از آن‌ها بهترین سفر هوایی را تجربه کنید.

با پزشک خود مشورت کنید

اگر بیماری خاصی دارید مخصوصاً بیمارهای قلبی یا دارو مصرف می‌کنید، حتماً قبل از سفر با پزشک خود مشورت کنید. سفر و مدت زمان مسافرت را به پزشک بگویید و توصیه‌های او را به‌درستی انجام دهید و قوانین بردن دارو با هواپیما را هم بدانید تا مشکلی پیش نیاید.

آماده کردن مدارک لازم قبل از سفر

همانطور که می‌دانید مسافران بدون مدرک شناسایی اجازه سوار شدن به هواپیما را ندارند و اگر قصد سفر به خارج از کشور را داشته باشید مهم‌ترین مدرک گذرنامه است. قبل از سفر گذرنامه خود را بررسی کنید که حداقل سه ماه اعتبار داشته باشد.

به موقع به فرودگاه برسید

زمان را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که یک تا دو ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید زیرا گرفتن کارت پرواز و چک کردن چمدان‌ها زمان‌بر است. شلوغ بودن فرودگاه غیرقابل پیش‌بینی است و اگر برای اولین بار باشد که به فرودگاه می‌روید باید زمان بیشتری را اختصاص دهید.

بررسی کامل اطلاعات پرواز

بعد از تحویل کارت شناسایی و بلیط به شما کارت پرواز داده می‌شود، کارت پرواز در واقع کارت سوار شدن به هواپیما است اطلاعاتی مثل نام و نام‌خانوادگی، شماره پرواز، زمان بلند شدن هواپیما، شماره صندلی و زمان ورود به مقصد نوشته شده است. همه‌ی اطلاعات را بررسی کنید که اشتباه نباشند.

انواع بارهای مجاز هواپیما

سوار شدن به هواپیما و همراه بردن وسایل داخل کابین و در قسمت بار هواپیما قوانین خاص خود را دارد. همراه داشتن بار اضافه برای هر ایرلاینی متفاوت است. قبل از مرتب کردن وسایل سفر سعی کنید در مورد انواع بار مجاز برای هواپیما و قوانین آن اطلاعات کامل را بدست آورید و سپس اقدام به چیدن چمدان‌های خود کنید.

توصیه می‌شود برای اینکه چمدان خود را  گم نکنید نشانه‌ای روی آن قرار دهید تا با چمدان‌های مشابه اشتباه نشود.

بعد از اینکه کارهای داخل فرودگاه تمام شد نوبت به سوار شدن و پیدا کردن صندلی است. شماره صندلی روی کارت پرواز نوشته شده است، علاوه بر این خدمه پرواز هم به شما کمک می‌کنند تا صندلی خود را پیدا کنید. وسایل خود را در قفسه‌های بالای صندلی قرار دهید و سپس در جای خود بنشینید.

قبل از بلند شدن هواپیما، خدمه هواپیما موارد ایمنی پرواز از جمله بستن کمربند ایمنی، کاربرد چراغ‌های روی صندلی، ماسک، جلیقه نجات و درهای خروجی را  کامل توضیح می‌دهند تا در زمان نیاز استفاده کنید.

برای پرواز آماده باشید

بعد از اینکه همه مسافران در صندلی خود نشستند و توضیحات اولیه خدمه هواپیما کامل شد. باید کمربند ایمنی خود را ببینید و آماده پرواز شوید. همه‌ی وسایل خود از جمله لپ‌تاپ، بطری آب و کتاب را در جیب صندلی مقابل خود قرار دهید.

در چند دقیقه اول که هواپیما بلند می‌شود، برخی صداها و تکان‌ها را احساس می‌کنید وقتی که هواپیما اوج می‌گیرد و به ارتفاع می‌رسد، همه چیز آرام می‌شود.

غذا و سرگرمی خود را همراه داشته باشید

اگر رژیم غذایی خاصی دارید و نمی‌توانید ازغذاهای هواپیما استفاده کنید، غذای مخصوص خود را همراه داشته باشید. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که بردن بعضی از مواد خوراکی و از جمله مایعات نباید بیشتر از ۱۰۰ میلی‌ لیتر باشد.

اگر قرار است مدت زمان طولانی را در هواپیما باشید و سفر کنید، سرگرمی‌های خود را فراموش نکنید. بعضی از افراد با فیلم، موسیقی یا کتاب به عنوان سرگرمی استفاده می‌کنند.

چه نکاتی را در هواپیما رعایت کنیم؟

رعایت کردن این نکات، سفر را برای شما و افرادی که در کنارتان هستند لذت بخش‌تر می‌کند. 

وسایلی که دارید را در کابین بالای سرتان بگذارید. این کار به شما کمک می کند سفر راحت تری داشته باشید. 

اگر با کودک خود سفر می کنید مطمئن شوید که می توانید رفتارهایش را کنترل کنید. برای برخی از افراد سر و صدای بچه ها می تواند بسیار آزار دهنده باشد. 

در محیط بسته کابین هواپیما از عطر و ادکلن زیادی استفاده نکنید. 

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی