پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کروز

كروز در بخش خودكفايی فعال است/ قطعات استاندارد در مسير توليد

نشست خبري گروه قطعه سازي كروز با موضوع دستاوردهاي اين شركت در حوزه داخلي سازي قطعات خودرو در سال ١٤٠١-١٤٠٢ برگزار شد.

فاطمه علی اصغری
چهارشنبه - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو؛ كاكه كارشناس بخش خودكفايي كروز در اين نشست گفت: در حوزه داخلي سازي صندلي فعاليت هايي شده است. به طور مثال داخلي سازي صندلي بين ٤ تا ٥ درصد از قيمت تمام شده خودرو است و كروز با ورود به اين حوزه توانسته صندلي ها را در كلاس جهاني داخلي سازي كند.

وی تصریح کرد: ما در نمايشگاه قطعات  مشتري خارجی نیز داشتیم زيرا كيفيت قطعات داخلي سازي شده در بخش صندلي بسيار بالاست.

کاکه خاطرنشان کرد: به طور كلي كروز بيش از ٣٠٠ تامين كننده دارد كه در كارگاه هاي مختلف مطابق با استانداردهاي كروز در حال فعاليت هستند. 

وی تاکید کرد: موضوع داخلي سازي و خودكفايي در كروز مربوط به سال ١٣٩١ و تحريم هاي اول است از این رو كروز در راستاي اين خودكفايي كارگاه هاي كوچك را شناسايي كرد و با ارتقاع فني و رشد دانش در آنها يك محموعه از قطعات سازان را پديد آورد. 

نورافشار كارشناس ارشد شركت مادآريا ويستا از قطعه سازان زير مجموعه كروز نیز در این نشست خبری در پاسخ به اين سوال كه در حوزه كيفيت خودرو قطعه سازان هم بايد پاسخگو باشند گفت: كاملا درست است. اما وقتي سقف بدهي خودروسازان به قطعه سازي خاص كه كيفيت بالايي دارد بالا مي رود، قطعات را از تامين كنندگاني با كيفيت و قيمت پايين تر تهيه مي كنند و اين موجب افت كيفيت مي شود. 

وی تصريح كرد: در حوزه خودروها سينك كردن قطعات مختلف از تامين كنندگان گوناگون وظیفه واحد مهندسي خودروسازان است ولی گاهي همين اتفاق به خوبي رقم نمي خورد و خودروها دچار مشكلات كيفي مي شوند. از طرفي بخشي از مشكلات كيفي خودروسازان مربوط به حوزه مونتاژ است و سال هاست كه در اين بخش خودروسازان سرمايه گذاري نكرده اند، در نتيجه افت كيفيت در توليد نيز وجود دارد.

نورافشار خاطرنشان کرد: كروز در حوزه داخلي سازي قطعات جديد اجباري در استانداردهاي سازمان ملي استاندارد هم ورود كرده و بخش زيادي از آنها در مرحله مهندسي طراحي قرار دارند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی