پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قیمت خودرو در بازار

افزایش قیمت خودروهای داخلی در بازار امروز

قیمت خودرو امروز ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ پس از افزایش قیمت روز گذشته، دچار یک سردرگمی دیگر شده و در همه محصولات بازار می‌توان افزایش، کاهش یا ثبات را مشاهده کرد. بنابراین نمی‌توان روند خاصی را برای آن بازگو کرد.

فاطمه علی اصغری
چهارشنبه - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

قیمت خودرو امروز ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ از یک روند خاصی پشتیبانی نمی‌کند. به عبارتی نمی‌توان روند خاصی را برای بازار متصور شد و افت و خیز یا ثبات قیمتی در محصولات به چشم می‌خورد.

با نگاه به روند دو روز گذشته قیمت خودرو می‌توان متوجه شد که حجم معاملات بازار خودرو نسبت به هفته‌ها و ماه‌های گذشته اندکی بهتر شده است. البته اگر خروج از رکود بازار با نااطمینانی متقاضیان خودرو همراه شود، می‌تواند بسیار خطرناک باشد و بازار را از این حالت آرام، خارج کند. بنابراین باید هرچه سریع‌تر خودروهای وارداتی از گمرکات کشور ترخیص شوند که اعتماد و آرامش بازار را حفظ کند. البته انتشار اخبار مبنی‌بر خروج چانگان‌های وارداتی از گمرک، می‌تواند تأثیر بسیاری بر بازار داشته باشد.

قیمت خودروهای داخلی امروز اغلب با افزایش‌های جزئی همراه است.

کوئیک دنده‌ای S شرکت سایپا که روز گذشته حدود یک میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده بود، امروز بدون تغییر و با همان نرخ ۳۴۸ میلیون تومان معامله می‌شود.

شاهین G سایپا که جزو محصولات گران قیمت این شرکت به شمار می‌رود، روز گذشته با افزایش ۶ میلیون تومانی روبه رو شده بود و امروز نیز حدود ۲ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد. بنابراین خودروی شاهین به قیمت ۵۷۱ میلیون تومان خرید و فروش می‎‌شود.

پژو پارس LX TU۵ پرطرفدارترین سدان ایران خودرو، امروز نیز دقیقاً همانند روز گذشته حدود سه میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و با قیمت نهایی ۶۲۳ میلیون تومان در بازار معامله شد.

دنا پلاس ۶ دنده توربو که رکورددار افزایش قیمت در روز گذشته بود، امروز نیز با افزایش پنج میلیون تومانی دیگر، به کانال ۷۵۵ میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نیز در بازار به دلیل حجم معاملات پایین، از نوسانات کمتری نیز بهره می‌برد.

جک J۴ کرمان موتور که از ارزان‌ترین مونتاژی‌های بازار محسوب می‌شود، امروز نیز وضعیت ثابتی داشت و با نرخ ۷۶۰ میلیون تومانی خرید و فروش می‌شود.

چری تیگو ۷IE که از کراس‌اوورهای مدیران خودرو به شمار می‌رود، نسبت به روز گذشته حدود ۲۰ میلیون تومان افت قیمتی را تجربه کرد که منجر به از دست دادن کانال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون، و ورود به کانال یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان شد.

فیدلیتی پرایم ۵ نفره نیز همانند تیگو ۷، حدود ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته و به این ترتیب با قیمت یک میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

فونیکس تیگو ۷ پرو که از محصولات لوکس مدیران خودرو محسوب می‌شود، روز گذشته حدود ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده بود که امروز دقیقاً همین افزایش را جبران کرده و با افت ۱۰ میلیون تومانی، دوباره به نرخ یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای خارجی

آینده بازار خودرو

پذیرفته نشدن آزادسازی قیمت خودرو توسط شورای رقابت از یک سو و ترخیص چانگان‎‌های وارداتی شرکت سایپا از سوی دیگر می‌تواند مهم‌ترین اخبار روزهای گذشته این بازار باشد که توانایی تعدیل قیمت‌ها را دارد. بنابراین احتمالاً بازار در روزهای آینده نیز شاهد نوسانات قیمتی باشد و روند خاصی را نمی‌توان برای آن متصور شد.

انتهای پیام/

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی