پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اولین لامبورگینی برقی دنیا به 1341 اسب بخار!

لامبورگینی با کانسپت Lanzador به استقبال اولین خودرو تمام الکتریکی خود می رود که در حقیقت رقیبی برای فراری پوروسانگوئه بوده و قرار است که سال 2028 راهی بازار شود.

سامیار راشد
دوشنبه - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲

پس از یک تاریخچه غنی در تولید خودروهای 12 سیلندر، حالا لامبورگینی به پیشواز آینده الکتریکی می رود. شاسی بلند کوپه 2+2 الکتریکی Lanzador، اولین کوشش این برند برای تولید یک خودرو الکتریکی تمام عیار است که قرار است در سال 2028 به بازار بیاید. شاید هم لامبورگینی با این کانسپت، نسل بعدی اوروس را به تصویر می کشد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

هدف از عرضه Lanzador کانسپت، پیش نمایش رقیب فراری پوروسانگوئه اما با نیرومحرکه برقی است که با تناسبات یک کوپه، ارتفاع یک شاسی بلند و دو درب، ظاهری جذاب و تنومند دارد تا در تمامی فصول و هر مسیری، سرنشینانش را راضی نگه دارد.

لامبورگینی اعلام کرده که Lanzador از دو موتور الکتریکی بهره می برد تا به یک خودرو چهار چرخ محرک تبدیل شود. این کانسپت ایتالیایی می تواند یک مگاوات نیرو معادل 1341 اسب بخار را تولید کند که رقم قابل توجهی است.

لامبورگینی Lanzador کانسپت از آیرودینامیک پیشرفته ای نیز برخوردار استباله زیر سپر جلو و بالچه های متحرک عقب، بهترین آیرودینامیک را برای این خودرو به ارمغان می آورند.

از نیرومحرکه نیرومند و ظاهر فوق جذاب آن که بگذریم، به کابین بی نظیر آن می رسیم که دقیقأ حس قرار گرفتن داخل یک سفینه فضایی را تداعی می کند.

کنسول میانی معلق به شکل Y از یک سو به سمت راننده و از سوی دیگر به سمت سرنشین خیز بر می دارد. پیش روی راننده و سرنشین یک نمایشگر قرار دارد. برخلاف خودروهای امروزی که دارای یک نمایشگر در کنسول میانی هستند.، Lanzador از یک اهرم با تعدادی دکمه بر روی کنسول میانی بهره می برد که تمامی کنترل های خودرو را از طریق این اهرم جمع و جور می تواند کنترل نمود.

علاوه بر این، کابین Lanzador از متریال های دوستدار محیط زیست پوشیده شده تا کمترین آسیب را به محیط زیست بزند. برای مثال پوشش درب ها از نایلون بازیافتی و فوم صندلی از پلاستیک بازیافتی پرینت شده با پرینتر سه بعدی ساخته شده است.

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی