پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هر 40 ثانیه یک تسلا متولد می شود!

شاید فکر کنید خودروسازانی نظیر تویوتا و فولکس واگن یا خودروسازان چینی در تولید سریع باشند اما بد نیست بدانید که تسلا در کارخانه شانگهای خود، جزو رکورد داران تولید خودرو می باشد.

سامیار راشد
سه شنبه - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲

طبق گزارش ها، هر 40 ثانیه، یک تسلا در کارخانه شانگهای این برند آمریکایی متولد می شود که در نوع خودش یک رکورد به شمار می رود. در این چهل ثانیه، یا تسلا مدل 3 یا تسلا مدل Y متولد می شوند. و این نشاندهنده بازدهی تولید در این کارخانه است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

 

بد نیست بدانید که تسلا در سرعت تولید خودرو، روی دست فورد بلند شده است. طبق گزارش ها در ژانویه 2023، فورد در هر 49 ثانیه در کارخانه Dearborn میشیگان، یک دستگاه فورد F150 را از خط تولید خارج می کند.

در کارخانه شانگهای تسلا، ربات ها در کنار انسان ها، توانسته اند به چنین بازدهی قابل توجهی در تولید خودرو دست پیدا کنند. تسلا جزو خودروسازانی بود که در ابتدا به دلیل استفاده بیش از حد از ربات ها در خط تولید، دارای خطای بسیاری بود اما حالا توانسته با تجربه پیشین خود، این نقص را جبران کند.

در نیمه اول و دوم سال 2023، کارخانه تسلا شانگهای تقریبأ با تمام ظرفیت خود به تولید خودرو پرداخته است. تسلا در نیمه نخست سال 2023، توانسته نزدیک به نیم میلیون خودرو را تولید کند. حتی تسلاهای تولیدی در این کارخانه که مدل 3 و مدل Y بوده اند، به کشورهای همسایه نظیر تایلند و حتی سایر کشورها همچون کانادا صادر می شود.

علاوه بر این، تسلا از قالبگیری giga casting برای تولید خود استفاده می کند تا تعداد قطعات را کاهش داده و در نتیجه مونتاژ سریعتری حاصل می شود و هزینه تولید کاهش می یابد.

گیگافکتوری شانگهای تسلا بقدری بزرگ است که فقط 16 رستوران در جای جای مختلف برای کارکنان دارد. از ماه جولای 2023، تسلا تعداد زیادی از کارکنان خود را در کارخانه باتری سازی شانگهای تعدیل کرده است.

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی