پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وسایل نقلیه برقی

نصب ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه برقی در تهران

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به افتتاح ۱۵ ایستگاه شارژ در پایتخت از هفته جاری گفت: پیش از پایان سال شاهد ورود نخستین اتوبوس‌ و موتورسیکلت‌های تولید داخل برقی به ناوگان حمل‌ونقل خواهیم بود.

فاطمه علی اصغری
شنبه - ۴ شهریور ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

عبدالمطهر محمدخانی؛ سخنگوی شهرداری تهران درباره وضعیت ناوگان حمل‌ونقل پایتخت اظهار کرد: حوزه حمل‌ونقل عمومی در پایتخت امسال شاهد تحول جدی خواهد بود. با توجه به رشد 100 درصدی بودجه حوزه زیرساختی حمل‌ونقل عمومی در کلانشهر تهران، این میزان بالغ بر 21 هزار میلیارد تومان در سال 1402 منظور شده است. این بودجه صرفاً برای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل بوده و با احتساب سایر هزینه‌های حوزه حمل‌ونقل، بالغ بر 45 درصد بودجه 1402 شهرداری تهران به حوزه حمل‌ونقل عمومی اختصاص یافته است.

وی افزود: مدیریت شهری اعم از مدیران ارشد شهرداری تهران و اعضای شورای شهر تلاش داشته‌اند، منابع مالی لازم برای نوسازی ناوگان را در بودجه سال جاری ببینند.

سخنگوی شهرداری تهران ضمن اشاره به انعقاد قرارداد خرید 3 هزار دستگاه اتوبوس از تأمین‌کنندگان داخلی گفت: این اقدام در تاریخ شهرداری تهران بی‌سابقه است و با توجه به فعالیت کمتر از 3 هزار اتوبوس فعال در سطح شهر، ورود تدریجی اتوبوس‌های مذکور، در مسیر حرکت به سمت چشم‌اندازی 9 هزار دستگاهی تا پایان سال 1404 تعریف می‌شود. تأمین مالی لازم برای خرید اتوبوس‌های داخلی بر اساس مفاد قرارداد با خودروسازان صورت گرفته است. همچنین برای نوسازی تاکسی، ون و موتورسیکلت‌های پایتخت نیز اقدامات موثری انجام شده که نتایج آن به مرور مشاهده خواهد شد.

محمدخانی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل تصریح کرد: شهرداری تهران در تعامل با دولت مجدانه پیگیر برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل در پایتخت است. در راستای سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، تاکسی‌های برقی در اولویت تخصیص ارز برای واردات خودرو قرار دارند و با توجه به قیمت مضاعف آن‌ها نسبت به نسخه‌های بنزینی، وزارت نفت، کشور و شهرداری تهران تسهیلات لازم را برای متقاضیان این تاکسی‌ها در نظر گرفته‌اند.

وی با اشاره به برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل پایتخت ادامه داد: بر اساس تفاهم شهرداری تهران با وزارت صنعت، معدن و تجارت، ورود 400 هزار موتورسیکلت برقی، 50 هزار تاکسی برقی و 1000 اتوبوس برقی به ناوگان حمل‌ونقل پایتخت هدف‌گذاری شده است. هرچند نمونه‌های محدود از موتورسیکلت و خودروهای برقی وارد خیابان‌های پایتخت شده بوده، اما ورود تجاری و در مقیاس قابل توجه آن‌ها تا پیش از این محقق نشده بود.

سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به اهمیت این پروژه برای مدیران شهرداری تهران، وزارت نفت و وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش از پایان سال شاهد ورود نخستین اتوبوس‌ و موتورسیکلت‌های تولید داخل برقی به ناوگان حمل‌ونقل خواهیم بود. زیرساخت‌ها از جمله ایستگاه‌های شارژ متناظر نیز به مرور در حال راه‌اندازی در سطح شهر بوده و برخی نقاط به ایستگاه‌های شارژ مجهز شده‌اند. در همین راستا، روز دوشنبه ششم شهریورماه با حضور شهردار تهران و وزیر صنعت، معدن و تجارت، 15 ایستگاه شارژ شامل 73 دستگاه شارژ وسایل نقلیه برقی در تهران به بهره‌برداری خواهند رسید.

محمدخانی با اشاره به اهمیت توسعه ناوگان برقی پایتخت از منظر ملاحظات زیست‌محیطی ادامه داد: رشد مستمر مصرف بنزین و گازوئیل در کشور از جمله در کلانشهرها و آلودگی‌های صوتی ناشی از تحرک وسایل نقلیه و همچنین اوج‌گیری آلاینده‌ها در نیمه دوم سال به خوبی اهمیت عملیاتی شدن هرچه سریعتر پروژه‌های برقی را نشان می‌دهد.

سخنگوی شهرداری تهران اضافه کرد: خوشبختانه در کنار تمرکز مدیریت شهری بر تحول در ناوگان حمل‌ونقل، اراده تحول در ناوگان حمل‌ونقل و حرکت به سمت وسایل حمل‌ونقل برقی در هیئت دولت از جمله وزرای کشور، نفت و صنعت، معدن و تجارت نیز وجود دارد و نویدبخش ورود ناوگان برقی به خیابان‌های پایتخت پس از سال‌ها در سال جاری است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی