پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اسکای ول ET5

نبکا با اسکای ول به هوای پاک فکر می کند/ با کراس اوور ET5 تمام برقی آشنا شوید

صنعت خودرو در جهان سال هاست که به سمت طراحی تولید خودروهای هیبریدی یا تمام برقی حرکت کرده است. در ایران نیز طی سال های گذشته اقداماتی صورت گرفته اما با حضور عباس علی آبای وزیر تازه نفس وزارت صمت سیاست های صنعت خودرو بیش از قبل به طرف این نوع خودروها حرکت می کند.

javankhodro
دوشنبه - ۶ شهریور ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

شرکت نبکا که در حقیقت مخفف ((نوین ماهان))  است نیز در حوزه خودروهای برقی طی سال های گذشته فعالیت های گسترده ای را در دستور کار قرار داده است. این شرکت که در واقع با سرمایه گذاری مشترک صنایع خودروسازی کرمان و شرکت مپنا تاسیس شده است، در خلال برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنعتی دولت یکی از محصولات جذاب خود را در غرفه قرار داده است.

این خودرو که در واقع SKYWELL ET5 نام دارد، یکی از محصولات همکاری چین با نبکا یعنی اسکای ول است. جالب است بدانید این خودرو 204 اسب بخار نیرو تولید می کند و 320 نیوتن متر نیز گشتاور دارد.  یک گیربکس اتوماتیک برقی نیر و گشتاور را به محور جلو منتقل می کند و برای ذخیره نیرو از باتری های لیتیومی با گنجایش 72 کیلووات استفاده می کند.

گفتی است طبق اعلام سازنده این باتری ها در تنها 30 دقیقه به ظرفیت ذخیره شارژ تا 80 درصد می رسند. البته در صورتی که باتری ها با فول ظرفیت شارژ کارکنند، خودرو می تواند حدود 520 کیلومتر پیمایش را تجربه کند که با توجه به وزن 1.9 تنی آن مناسب است. البته شارژ کامل باتری ها و با روند استاندارد حدود 12 ساعت زمان نیاز دارد.

هر چند هنوز هم بسیاری از مردم تصور می کنند خودروهای برقی شتاب بالایی ندارند، اما باید بدانید اسکال ول ET5 با این وزن بالا می تواند در 9.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد که برای یک خودروی خانوادگی کاملا مناسب است. از دیگر نکات در مورد ET5 این کراس اوور شرکت نبکا باید به طول 4698 میلی متری آن اشاره کرد که این خودرو را در رده کراس اوورهای اندازه میانی بازار قرار می دهد.

البته این خودرو فضای کابین بسیار جاداری دارد، زیرا به دلیل این که از موتور درون سوز استفاده نمی کند، طراحان توانسته اند فاصله محورها را بیشتر کنند و به همین دلیل فاصله محوری در این خودرو 2800 میلی متر است. این خودرو از نظر طراحی بیرونی و کابین هم دقیقا مطابق با سلیقه روز گام برداشته است و جذابیت های خاص خود را دارد.

اسکای ول ET5

همچنین در این خودرو بیش از 30 درصد از نیروی ترمزگیری دوباره به انرژی تبدیل می شود که از جمله تکنولوژی های بود که مسابقات فرمول وان به آن پرداخته شده بود. همچنین سیستم خنک کاری مدرنی برای باتری ها طراحی شه است که در دراز مدت باعث افزایش عمر باتری ها می شود. جالب است بدانید که سه حالت اسپرت، اکونومی و معمولی نیز مودهای رانندگی هستند که برای آن تعریف شده است.

این فرزند مپنا و کرمانی ها خودرو با سیستم ترمز هوشمند فعال، ترمز پارک برقی و ترمز‌های دیسکی خنک‌شونده در چرخ‌های جلو و دیسکی در چرخ‌های عقب همراه با سامانه های الکترونیکی بسیاری چون  EBD/CBC، ESC/DSC،ARS/TCS  وBA/EBA  عرضه خواهد شد. ضمنا کنترل سرعت در سرپایینی، کنترل بیش از حد سرعت، اخطار خواب آلودگی راننده و دیگر تجهیزات فعال ایمنی همچون رادارهای اطراف می تواند یکی از کامل ترین خودروها برای خریداران ایرانی باشد.

درون کابین یک نمایشگر 12.8 اینچی و نشانگرهای آمپر سایز 12.3 اینچی قرار دارد. همچنین راهنمای حرکتی همچون اپلیکیشن های مسیریاب در این خودرو فعال هستند. ضمن این که سیستم مالتی مدیا ان با سیستم عامل های اندروید و ios هماهنگی دارد. البته سرنشینان می توانند از سان روف پانوراما نیز لذت ببرند.

اسکای ول

شرکت نبکا که فعالیت های گسترده ای را در راستای برقی سازی پلتفرم ها و عرضه محصولات تمام برقی به بازار ایران در دستور کار دارد، نه تنها قرار است در این مسیر گام بردارد که چند سالی است روی داخلی سازی ایستگاه های شارژ خودروهای برقی هم تمرکز کرده است و به همین دلیل در این نمایشگاه نیز دستاوردهای این تلاش را به نمایش گذاشته است.به نظر می رسد توسعه صنعت خودرو در مسیر استفاه از نیروی برق اجتناب ناپذیر است، اما باید زیرساخت های این استراتژی در ایران فراهم شود. کاری که شرکت نبکا و به ویژه مپنا در حال انجام آن هستند.

سایر خودروهای برقی کرمان موتور که در نمایشگاه دستاوردها حاضر هستند:

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی