پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بی ام کارز

گروه بهمن با تمام محصولات توليدي و وارداتی خود به نمايشگاه مشهد آمد

بی ام کارز (BM CARS) در نمایشگاه خودروی مشهد 1402 با یک سورپرایز آمد. این شاسی بلند با ابهت دقیقه 90، معادلات خودروهای این نمایشگاه را بر هم زد چرا که پیش از این، اسمی از این خودرو برای معرفی در نمایشگاه خودروی مشهد به میان نیاورده بود.

فاطمه علی اصغری
پنجشنبه - ۹ شهریور ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري جوان خودرو؛

بستیون T77 یک SUV با ابهت است که بی ام کارز (BM CARS) آن را در یکی از مهمترین رویدادهای خودرویی کشور در معرض دید دوستداران خودرو قرار می‌دهد. هرچند پیش از این، برخی خبرنگاران خودرویی نوید ورود این محصول را داده بودند اما کسی گمان نمی‌کرد که این SUV در تابستان ۱۴۰۲ معرفی شود.

بی ام کارز

بستیون T77 از زیر مجموعه برند شناخته شده FAW است که توسط بی ام کارز عرضه خواهد شد.  خطوط پرقدرت جلوی این خودرو، در کنار چراغ‌های باریک و کشیده حکایت از تبعیت این محصول از ترندهای روز طراحی خودروی دنیا دارد. 

ظرایف‌ طراحی بدنه این خودرو به ویژه در عقب آن تداعی‌گر خودروی لوکس محبوب ایرانیان یعنی رنج‌ رُوِر است.T77 مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری T-GDI که با اتصال به گیربکس 7 سرعته دو کلاچه، توانایی تولید ۱۷۵ اسب بخار، قدرت و 258 نیوتن متر، گشتاور را دارد. همچنین این خودرو مجهز به سیستم همیار راننده ADASباسطح L2 است که نشان می‌دهد ان را باید خودرویی در کلاس روز دنیا دانست‌

بنابر شنیده‌ها، بی ام کارز همچنین در آینده نزدیک مدل‌های از هونگ چی لوکس‌ترین خودرو ساز چین و هاوال خودروساز خوشنام وام جی خودرو محبوب وجوان پسند و کمپانی سانگ یانگ قدیمی‌ترین خودروساز کشور کره جنوبی را وارد خواهد کرد.

بی ام کارز

نشست خبري گروه خودروسازي بهمن در خلال بيستمين نمايشگاه بين المللي خودرو مشهد با حضور مديران ارشد اين خودروساز برگزار شد.

در اين نشست خبري بيوك عليمرادلو مديرعامل گروه خودروسازي بهمن گفت: حدود شش ماه از سال گذشت است و موضوع تامين ارز هنوز مشكلاتي دارد. به هر حال ما در حال تلاش هستيم بازهمه مشكلاتي كه هست تا محصولات جديد را به مرحله توليد برسانيم. 

وی ادامه داد: از جمله فعاليت خايي كه بهمن دارد و حدود سه سال است كه تلاش هاي بسياري در اين عرصه شده برقي سازي محصولات از دوچرخه تا خودرو است. نگاه ويژه اي به موتورسيكلت هاي برقي داريم و حدود ١٨ درصد از آلودگي مربوط به اين هاست.

وی تصريح كرد: در بخش خودروهاي سواري در سه محور فعاليت ها ادامه دارد. محصول تمام برقي خواهيم داشت كه اميدواريم بتواند در بازار جايگاهي كسب كند. اين خودرو ميزتواند با شارژ كامل حدود ١١٠٠ كيلومتر پيمايش داشته باشد.

 عليمرادلو ادامه داد: خودروي برقي ديگر يك انتخاب نيست يك اجبار است. هر چند زيرساخت ها در اين خصوص در كشور ضعيف است اما با توجه به مشكلات ناشي از مثرف سوخت مجبور هستيم به اين مسير برويم. 

در اين نشست حسين فرسام مديرعامل شركت فرسام از زيرمجموعه هاي گروه بهمن در خصوص خودروهاي وارداتي بهمن گفت: مذاكرات براي محصولات جديد ادامه دارد و هاوال به ويژه يكي از همين هاست. 

در ادامه امير مير منصف مديرعامل بهمن موتور در پاسخ به سوالي با موضوع تامين ارز گفت: در روزهاي قبلي ارز ٤٧ هزارو پانصد توماني دريافت كرديم كه البته حدود ٥٠ درصد از ارز مورد درخواست ماست و همين موضوع به رغم تلاش ها مي تواند توليد را تحت تاثير قرار دهد. 

گروه بهمن
ميرمنصف تصريح كرد: شركت فرسام كه زيرمجموعه بهمن موتور است وظيفه واردات خودروها را بر عهده دارد كه در ليست اعلامي شركت هاي وارد كننده توسط وزارت صمت نيز وجود داشت.

مديرعامل بهمن موتور در خصوص خدمات پس از فروش خودروهاي برقي كه قرار است در اختيار تاكسي راني قرار گيرد گفت: گروه بهمن در اين خصوص در همكاري با شركت فرسام و البته يك فرمت جديد در هماهنگي با شركت تاكسي راني اين خدمات را ارائه مي كند.

مير منصف در ادامه گفت: خودروهاي برقي قيمت هاي مختلفي دارند اما بهمن برنامه واردات خودروهاي ١٥ تا ٢٥ هزار دلاري را دارد. 

ميرمنصف در پاسخ به سوالي در خصوص گسترش محصول در بهمن موتور با استفاده از پلتفرم پيكاپ G9 نيز گفت: با توجه به استراتژي هاي كلان كشور در حوزه خودروهاي برقي گروه بهمن نيز در اين مسير محصولات خود را گسترش مي دهد و براي تصميم گيري دو خصوص پلتفرم هاي ديگر كمي زود است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی