پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مهرداد بذرپاش

کاهش ۲۵ درصدی قیمت بلیت اتوبوس از تهران به مهران

وزیر راه و شهرسازی از کاهش ۲۵ درصدی هزینه بلیت اتوبوس از مبداء تهران به مقصد مهران از فردا ۱۲ شهریور خبر داد.

فاطمه علی اصغری
یکشنبه - ۱۲ شهریور ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با حضور در پایانه مرزی شهید سلیمانی (مهران) بیان کرد: با تدابیر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از فردا بلیت اتوبوس‌ با ۲۵ درصد کاهش، در اختیار زائران سفر اربعین حسینی قرار می‌گیرد.

وی گفت: همکاران ما در تلاش هستند که سفرهای برگشت زائران هم مانند سفرهای رفت به خوبی مدیریت شود تا با کاهش ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری مواجه نشویم.

بذرپاش با اشاره به این‌که همه ظرفیت‌ها برای سفرهای برگشت زائران به کار گرفته شده است، بیان کرد: به اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی سراسر کشور فراخوان داده شد که به پایانه‌های مرزی به خصوص به مرز مهران که در این ایام یکی از پرترددترین مرزهاست، اعزام شوند تا انتقال زائران تسهیل شود.

بذرپاش از هموطنان درخواست کرد در سفرهای برگشت هم همانند سفرهای رفت از تمام ظرفیت خودروهای خود در قالب نذر سفر استفاده کنند و دیگر زائران را در طول مسیر خود به نزدیک‌ترین مقصد برسانند تا کمکی هم به ناوگان حمل و نقل عمومی بین‌شهری کنند.

وزیر راه و شهرسازی درباره آمار تردد زائران از پایانه مرزی شهید سلیمانی(مهران) گفت: تاکنون حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کرده‌اند که حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از این مرز خارج و بیش از ۶۸۰ هزار نفر از این مرز به کشور بازگشتند.

وی افزود: در ایام اربعین حسینی سال‌های گذشته، شاهد ترافیک سنگین در مسیر ایلام به مهران بودیم که با چهارخطه شدن این محور، علاوه بر کاهش زمان ترافیک، شاهد کاهش چشمگیر سوانح رانندگی هستیم که نوید یک اتفاق خوب در کشور است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌‌ که در پایانه مرزی شلمچه نیز موج بازگشت آغاز شده است، بیان کرد: در این پایانه هم زیرساخت‌های خوبی تدارک برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دیده شده است‌.

بذرپاش همچنین در مورد پایانه مرزی چذابه گفت: در بازدیدی که چند روز گذشته از پایانه مرزی چذابه انجام شد، حدود ۱۱۵ کیلومتر از مسیر اهواز به چذابه نیز چهار بانده شده است که تردد در این محور به آرامی جریان داشت.

وی ابراز امیدواری کرد با تمهیدات پیش‌بینی شده و ظرفیت‌های ایجاد شده زوار اربعین حسینی با ایمنی و سهولت سفرهای خود را انجام دهند و به میهن اسلامی بازگردند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی