پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات اتوبوس

اختصاص ۶۶۰۰ سرویس جاده ای برای خدمت رسانی به زائران بارگاه منور رضوی

با برنامه‌ریزی‌هایی که از طریق داده‌های سیستمی صورت گرفته است، امسال برای بازگشت زائران دهه پایانی صفر ۶۶۰۰ سرویس حمل و نقل عمومی جاده‌ای پیش بینی شده است.

فاطمه علی اصغری
جمعه - ۲۴ شهریور ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی با حضور در پایانه امام رضا (ع) مشهدمقدس، افزود: همه ساله در دهه پایانی صفر تردد زائران و افزایش آن را شاهد هستیم و در حال حاضر نیز آمار و اطلاعات در حوزه حمل و نقل جاده‌ای نشان‌دهنده افزایش ۱۵درصدی ورود زائران به مشهد است که از طریق ناوگان عمومی برای زیارت بارگاه منور امام هشتم علی بن موسی الرضا (ع) به این شهر وارد شده‌اند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۸۵درصد زائران از طریق جاده‌ها وارد استان شده‌اند که ۱۳ درصد آنها با استفاده از حمل و نقل عمومی جاده‌ای و مابقی با استفاده از خودرو شخصی به خراسان رضوی سفر کرده‌اند، پنج درصد از زائران نیز از طریق خطوط هوایی و ۱۰ درصد با استفاده از خطوط ریلی به مشهد آمده‌اند.
امانی با درخواست از زائرانی که با خودرو شخصی وارد مشهد شده‌اند، ادامه داد: از این گروه از زائران عزیز خواهش می‌کنیم تا برگشت به محل زندگی خودشان، همواره نکات و توصیه‌های ایمنی اعلام شده از سوی پلیس و ستاد سفر دهه پایانی صفر را رعایت کنند و در طول مسیر استراحت کافی را داشته باشند.
وی با اشاره به این که در مسیرهای منتهی به مشهدالرضا تمامی مجتمع‌های خدماتی-رفاهی بین راهی آماده پذیرایی از زائران هستند، افزود: موکب‌ها نیز در حال خدمات‌رسانی به زایران هستند و در صورت خستگی در مسیر بهترین گزینه توقف و استراحت است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص تامین زیرساخت‌ها و برنامه ریزی‌های از قبل تعیین شده برای پذیرایی از زائران دهه پایانی صفر در مشهد گفت: موضوع زیر ساخت راه‌ها شامل ۱۲۰۰ کیلومتر راه در محورها و مسیرهای منتهی به مشهد بود که بهسازی شده و روکش آسفالت آن اجرایی شد.
امانی افزود: خط کشی، نصب روشنایی، نیوجرسی، رفع نقاط پرحادثه از دیگر اقدامات صورت گرفته برای تامین زیرساخت‌های این ایام بود.

به گفته وی برای بهسازی ۱۲۰۰کیلومتر جاده منتهی به مشهد نزدیک به ۹۵۰ هزارتن آسفالت استفاده شده است .

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یکی از معضلات و مشکلات زائرانی که از طریق جاده و با وسیله نقلیه شخصی به مشهد سفر می‌کنند را مسیر سبزوار-نیشابور_مشهد اعلام کرد و گفت: این بخش از راه موجود در خراسان رضوی مورد انتقاد بود که با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، طرح‌های بهسازی این جاده عملیاتی شده و اکنون این جاده برای سفر و تردد بسیار مطلوب است و فقط بهسازی ۱۰ کیلومتر از آن باقی مانده که پس از دهه پایانی صفر و پیک سفرهای تابستانی اجرایی خواهد شد.

وی افزود: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد برای بازگشت زائران به ۶۶۰۰ سرویس نیازمندیم که خوشبختانه بخشی از آن هم اکنون به صورت پیش فروش صورت گرفته و روزانه ۸۰۰ سرویس برای پیش فروش برای نقاط مختلف کشور باز است و روزانه به همین تعداد نیز سرویس فروش فوق العاده در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی