پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

باز کردن درب خودرو با گوشی چگونه است؟

شاید فکر کنید که باز کردن درب خودرو با گوشی غیر ممکن است اما به خاطر اینکه ریموت با فرستادن سیگنال به دزدگیر ماشین کار می کند از این رو حتی از راه دور و با فشردن دکمه ریموت پشت تلفن همراه امکان باز کردن ماشین وجود دارد.

شیوا تدین پور
شنبه - ۲۵ شهریور ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

در واقع با نصب دزدگیر ماشین و بخش سخت افزاری روی ماشین زمانی که شما دکمه های باز و قفل کردن درب ماشین روی ریموت را فشار دهید دستور آن از طریق سیگنال فرستاده می شود. خرابی ریموت دزدگیر ماشین می تواند به عوامل متعددی چون اتمام شارژ باتری،خرابی برد یا خرابی دزدگیر باشد که در این مواقع باید با کلیدساز محل زندگی خود تماس بگیرید.

روش های باز کردن درب خودرو

در زمان گم شدن سوئیچ خودرو یا جا گذاشتن سوئیچ داخل ماشین می توانید به روش های مختلفی درب ماشین را باز کنید. با استفاده از بند کفش، جالباسی فلزی و روش های دیگر این کار انجام می شود.

گم شدن سوئیچ خودرو و ساخت سوئیچ یدکی توسط کلیدساز

در صورت شکستن سوئیچ داخل استارتر ماشین یا جا ماندن آن داخل خانه یا محیط کار شما می توانید سریعا با کلیدسازی شبانه روزی یا سیار محل زندگی خود و با سرچ آن داخل گوگل با آنها تماس بگیرید. دقت داشته باشید که حتما به کلیدساز بگویید که سوئیچ خودرو مجهز به سیستم ایموبلایزر بسازد با اینکه هزینه و قیمت آن بالا است اما روشن کردن ماشین با هر سوئیچی دیگر امکان پذیر نیست.

با این حال قبل از اینکه با کلیدساز تماس بگیرید می توانید ابتدا درب ماشین را با استفاده از گوشی موبایل باز کنید. خب شاید بپرسید مگر می شود؟ خب ادامه مقاله را بخوانید تا متوجه شوید که این کار امکان پذیر است.

نحوه باز کردن درب خودرو با گوشی

در صورت جا گذاشتن ریموت کنترل ماشین کافیست به کسی که به آن دسترسی دارد تماس بگیرید و در زمان برقراری تماس از او بخواهید ریموت را نزدیک گوشی قرار دهد و خود شما نیز گوشی را نزدیک درب ماشین ببرید و سپس با فشردن دکمه باز کن ریموت به راحتی درب ماشین باز خواهد شد. روش های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

1. تبدیل گوشی به ریموت ماشین

با توجه به اینکه ریموت ماشین با ارسال سیگنال درب ماشین را باز می کند از این رو کافیست در زمان جا گذاشتن با افراد خانه یا کسی که ریموت را در دست دارد تماس بگیرید و از آن بخواهید دکمه ریموت را فشار دهد تا درب ماشین باز شود.

2. باز نمودن درب خودرو با کمک تکنولوژی ردیابی خودرو

با نصب ردیاب خودرو و نصب نرم افزار مخصوص به آن قابلیت باز کردن درب ماشین با گوشی نیز وجود دارد.

3. بازنمودن درب خودرو با کمک نصب نرم افزار

بغیر از موارد بالا شما می توانید نرم افزار viper smartstart بر روی گوشی های اندرویدی ورژن ۳٫۰٫۱ و بالاتر نصب کنید و در ادامه کار سخت افزار آنرا روی ماشین نصب کنید تا بتوانید درب های ماشین را با موبایل بازو بسته کنید.

viper smartstart

4. باز نمودن درب خودرو با امکانات خودروهای پیشرفته

یکی از آپشن های خوب روی ماشین های لوکس و مدل بالا قابلیت باز کردن درب خودرو با گوشی و تلفن همراه است که  کاملا چشم نواز است. در واقع با این ویژگی دیگر نیازی به حمل ریموت کنترل خودرو با خود نیست و گوشی همراه تبدیل به ریموت می شود.

5. باز نمودن درب خودرو با کمک بلوتوث

یکی دیگر از روش ها نصب جعبه smart key box روی داشبورد ماشین و دریافت کد این برنامه روی گوشی است که باعث می شود به راحتی با کمک بلوتوث کد مخصوص روی ماشین شناسایی و درب ماشین باز و بسته شود.

smart key box on the car

6. باز نمودن درب خودرو با دستگاه سخت افزاری

با نصب یک دستگاه سخت افزار روی ماشین و نصب نرم افزار روی ماشین عملا ماشین به عنوان گیرنده و گوشی به عنوان فرستنده عمل می کند و باعث ارتباط بین ماشین و گوشی می شود و همین باعث می شود به راحتی قابلیت باز کردن و بستن درب خودرو را از راه دور داشته باشید.

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی