پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جمع و جور!/چرا خرید ام وی ام ایکس ۵۵ پرو به نفع مشتری است؟

معرفی کراس اوور کامپکت مدیران خودرو ام وی ام ایکس ۵۵ پرو.

محسن صوفی
یکشنبه - ۲۶ شهریور ۱۴۰۲

اگر قصد خرید یک کراس اوور کامپکت شهری صفر کیلومتر را داشته باشید، یکی از گزینه های پیش روی شما ام وی ام ایکس ۵۵ پرو است که در رنج قیمتی خودش امکانات و طراحی قابل قبولی داشته و می تواند یکی از انتخاب های خریداران باشد در ادامه سعی در بررسی مشخصات این کراس اوور کامپکت داریم.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو:

با توجه به صادرات بالای برند چری در بازار های جهانی و ظهور این برند در بازار ایران یکی از محصولات این شرکت که در بازار ما نیز عرضه شده است ام وی ام ایکس ۵۵ پرو است که با توجه به رنج قیمتی اش می تواند برای کسانی که به دنبال یک خودرو با مصرف شهری و ابعاد جمع و جوری هستند یک گزینه به حساب بیاید.

طراحی بیرونی:

در نمای جلویی طراحی خودرو زیبا تر از قبل شده چراع های خودرو  به صورت تمام ال ای دی شده اند، جلو پنجره خودرو که با نمونه کهکشانی عوض و دی لایت ها در قسمت پایینی چراغ های خودرو تعبیه شده اند و توسط یک نوار کرومی منحنی شکل تزیین شده اند. بر روی سپر خودرو فرو رفتگی ها و برجستگی های متعددی سعی بر تعبیه شده تا نمای جلوی خودرو یک نوار قرمز رنگ در پایین سپر تعبیه شده تا بر اسپرت بودن خودرو بیفزاید.

در نمای جانبی خودرو اما یک طراحی ساده اما با جزئیات وجود دارد، در های خودرو بر روی آن ها خبری از خطوط تیز و شکسته نیست و طراحی ساده و معقولی دارند در قسمت پایینی در ها بر روی یک فلاپ پلاستیکی یک نوار قرمز رنگ تعبیه شده تا باز هم اسپرت بودن این خودرو را به ما گوشزد کند رینگ های خودرو نیز اندازه ای ۱۷ اینچی دارند و برروی آن ها رگه های از رنگ قرمز نیز وجود دارد.

اما قسمت عقبی خودرو گرافیک چراغ ها نسبت به نمونه قبلی بهبود یافته اند و توسط یک نوار کرومی به هم متصل شده اند در قسمت پایینی سپر ها نیز یک دیفیوزر و دو خروجی اگزوز کرومی تعبیه شده است تا به زیبایی این نما بیفزاید.

طراحی داخلی:

در نمای داخلی نیز از داشبورد مشابه با تیگو ۷ پرو استفاده شده است بر روی رودری های خودرو با استفاده از چرم قرمز و مشکی بازهم سعی در اسپرت نشان دادن خودرو وجود دارد با استفاده از تزئینات متال و دوخت های دو رنگ نیز جزئیات به خوبی رعایت شده است دستگیره خودرو نیز کرومی بوده و ارگونومی خوبی دستگیره خودرو و کلید های جانبی دارند نمای داخلی خودرو از قابلیت نور مخفی نیز بهره میبرد که در ۷ رنگ قابلیت تنظیم داشته و در شب نمای جالبی به کابین خودرو می بخشد.

صندلی های خودرو نیز در آن ها از چرم مشکی و قرمز استفاده شده است و به گرمکن نیز مجهز هستند.
بر روی داشبورد طراحی راننده محوری را شاهد هستیم پشت آمپر خودرو یک صفحه نمایش ۷ اینچی دیجیتالی بوده و توانایی مناسبی دارد یک مانیتور ۱۰/۲۵ اینچی تعبیه شده که امکانات متنوعی را اختیار راننده قرار می دهد. کلید های کنترل سیستم صوتی کرومی هستند و الگوی پیانویی نیز دارند اما در قسمت پایینی داشبورد پنل کنترل سیستم صوتی به صورت کاملا لمسی بوده تا جزئیات طراحی به خوبی رعایت شده باشد اما کنسول میانی خودرو نیز یک طراحی براش دارد دسته دنده خودرو طراحی همانند تیگو ۸ پرو داشته و به صورت الکتریکی است.

دکمه های ترمز پارک برقی اتوهلد سیستم شارژر وایرلس و دو جا لیوانی نیز بر روی کنسول وسط تعبیه شده است در قسمت عقبی خودرو دریچه سیستم تهویه و خروجی یو اس بی نیز برای سرنشینان عقبی خودرو تدارک دیده شده است.

قوای فنی:

اما موتور ام وی ام ایکس ۵۵ پرو یک موتور ۱/۵لیتری توربو شارژ که قادر به تولید ۱۵۶ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متری گشتاور است که به گیربکس ۹ سرعته cvt متصل است این موتور در طیف گسترده ای از محصولات گروه ام وی ام و فونیکس و حتی بهمن فیدلیتی نیز به کار رفته است البته با توجه به نوع خودرو خروجی موتور متغییر است.

سیستم تعلیق محور جلو خودرو مک فرسون و سیستم تعلیق محور عقب خودرو تورشن بیم یا فنر لول است که این نوع سیستم تعلیق بیشتر مناسب محیط های شهری است و نمی توان با سرعت زیاد با این نوع سیستم تعلیق وارد پیچ هاشد اما برای استفاده شهری مناسب است.

امکانات ایمنی و رفاهی :

از امکانات ایمنی ام وی ام ایکس ۵۵ پرو می توان به؛ ۶ کیسه هوای ایمنی، سیستم های ABS, EBD, ESP  ،BAS, BOS ,TSC, HHC, HDC, EBA, ESSسیستم کنترل پایداری خودرو از نسل ۹/۳ بوش، سیستم اتوهلد، ترمز پارک برقی اشاره کرد. این خودرو در موسسه تست تصادف چین مورد تست تصادف قرار گرفته و موفق به کسب ۴ ستاره ایمنی نیز شده است.

از امکانات رفاهی این خودرو نیز می توانیم به ؛دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت و گودی کمر  صندلی راننده در ۴ جهت، تنظیم دستی صندلی سرنشین جلو در ۴ جهت، گرمکن صندلی های جلو، شارژر وایرلس، کروز کنترل، خروجی برق ۱۲ ولت، کول باکس، تهویه اتوماتیک، سیستم پایش فشار باد تایر ها، تنظیم ستون فرمان در ۴ جهت، اشتراک گذاری محتوای گوشی موبایل یر روی مانیتور سیستم مالتی مدیا خودرو، سانروف برقی، پاور ویندوز، مسیریاب، سیستم تنظیم حالات رانندگی در دو حالت اکو و اسپرت، دوربین ثبت وقایع و…. اشاره کرد.

جمع بندی و سخن پایانی :

ام وی ام ایکس ۵۵ پرو یک کراس اوور کامپکت شهری است و از رقبای ام وی ام ایکس ۵۵ پرو که در یک رده قیمتی هستند می توان به فردا sx5 و هایما اس ۷ پلاس اشاره کرد که نسبت به رقبایش طراحی داخلی و خارجی به روز تر امکانات رفاهی و ایمنی بیشتر و قوای فنی شناخته شده تری که در طیف گسترده ای از محصولات گروه ام وی ام در ایران استفاده شده است، اما نسبت به دو رقیبش فضای داخلی و بار کوچکتری دارد.

هدف مدیران خودرو از عرضه این محصول پر کردن فاصله بین دو محصول ایکس ۲۲ پرو و تیگو۷پرو است و با توجه به طراحی این محصول کاملا مشخص است جامعه هدف این محصول جوانان است.از طرفی گستردگی خدمات پس از فروش مدیران خودرو و دسترسی راحت به قطعات یدکی تند مصرف و ميان مدت مصرف، نیز می تواند از دیگر محاسن این خودرو باشد. البته ارزش سرمايه گذاري و بازار فروش مطلوب نمونه هاي دست دوم آن نيز از مواردي است كه مي تواند اين انتخاب را موجه تر كند.

لازم به ذكر است در بعضی از نمایندگی های منتخب مدیران خودرو امکان تست درایو این خودرو برای خریداران و علاقه مندان فراهم است.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی