پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروی اسکورت رونالدو در تهران+ عکس

در تهران طبق تصاویر بدست آمده، لاماری ایما مسئولیت اسکورت اتوبوس‌های تیم النصر را برعهده داشت.

فاطمه علی اصغری
سه شنبه - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

لاماری ایما جزو خودروهایی است که توانست حضور نسبتا موفقی را در بازار ایران بدست آورد. طراحی خاص و تهاجمی و اسپرت، در کنار مشخصات فنی قابل قبول، از جمله ویژگی‌های این خودرو محسوب می‌شوند. البته که کم و کسری‌هایی که در امکانات این خودرو حضور دارد، قابل چشم پوشی نیست.

نسخه X یا فول آپشن این خودرو قرار است در چند ماه آینده وارد بازار ایران شود.

طراحی خارجی لاماری ایما به وضوح یک خودرو اسپرت را به تصویر می‌کشد.

چراغ‌های روشنایی اصلی نیز در دو طرف جلوپنجره قرار گرفته‌اند. جلوپنجره بزرگ و مشکی ایما، ظاهر خشنی برای این خودرو ایجاد کرده است.

نمای جانبی لاماری ایما تا حدودی ساده است اما خط شانه‌ای مواج روی درها، حسی عضلانی به خودرو داده است. رینگ‌های خودرو نیز مشکی‌رنگ هستند که در ترکیب با رنگ‌های مختلف بدنه، ظاهر جذابی را برای این خودرو پدید می‌آورند. البته که کوچک بودن این رینگ‌ها ممکن است کمی توی ذوق مخاطب بزند.

بخش عقب جایی است که سقف با شیب قابل توجهی به در پنجم خودرو ختم می‌شود. همچنین پیوستگی چراغ‌های خودرو در این نما باعث شده تا خودرو بیش از چیزی که به چشم می‌آید، عریض به نظر برسد.

وارد کابین می‌شویم؛ جایی که نمایشگرهای به هم چسبیده کلاستر و اطلاعات و سرگرمی بخش قابل توجهی از داشبورد خودرو را در اختیار گرفته‌اند. همچنین پنل تهویه نیز به صورت کامل در قسمت میانی داشبورد خودرو قرار دارد.

فرمان خودرو از نوع دی کات است و هنگام رانندگی حس اسپرتی به راننده می‌دهد. این خودرو یک کراس‌اوور پنج نفره است که با دارا بودن فاصله بین دو محور ۲۷۱۵ میلیمتر، فضای مناسبی را برای خانواده‌ها فراهم می‌کند. همچنین اگر نیاز به حجم بار بیشتری داشته باشید، می‌توانید صندلی‌های ردیف عقب را تا کنید.

سانروف و سقف پانوراما، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی کیلومترشمار، نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی سیستم سرگرمی، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، کروز کنترل تطبیقی، سنسور نور، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، کول باکس و صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در شش جهت به همراه امکان تنظیم گودی کمر، از جمله امکانات این خودرو هستند.

همانطور که گفتیم، در بحث آپشن و امکانات، کم و کسری‌هایی در این خودرو حضور دارد. برای مثال گیربکس این خودرو قابلیت تیپ ترونیک ندارد و راننده قادر به تعویض دستی دنده‌ها نیست. همچنین اگر به دنبال آپشن‌هایی همچون دوربین ۳۶۰ درجه، گرمکن صندلی، رادارهای جانبی و ماساژور صندلی هستید، لاماری ایما گزینه مطلوبی برای شما نخواهد بود.

زیر کاپوت لاماری ایما، پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر میتسوبیشی به همراه سیستم تزریق مستقیم سوخت یا GDi قرار دارد. حداکثر راندمان این پیشرانه، ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن متر گشتاور است.

سیستم انتقال قدرت ایما از نوع دیفرانسیل جلو است، بنابراین توانایی عبور از مسیرهای سنگین آفرودی را نخواهد داشت. جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه از نوع تر (Wet) نیز وظیفه ارسال قدرت و گشتاور را به چرخ‌های جلو برعهده دارد.

لاماری ایما با این مشخصات فنی، می‌تواند در ۹.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد.

انتهای پیام/

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی