پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعات هیوندای

تفاوت قطعات اورجینال، OEM و افترمارکت هیوندای

زمانی که خودروی هیوندای تان نیاز به تعمیر داشته باشد، می توانید آن را به نمایندگی یا یک تعمیرگاه مستقل خودرو ببرید.

javankhodro
شنبه - ۸ مهر ۱۴۰۲

 نمایندگی ها از لوازم یدکی هیوندای اصلی یا اورجینال موجود در سایت ام کو پارت برای تعمیر خودروی شما استفاده می کنند، در حالی که یک تعمیرگاه و مکانیکی ها معمولاً از قطعات افترمارکت استفاده می کنند. اگر می خواهید تصمیم درستی بگیرید، باید تفاوت قطعات اورجینال، OEM و افترمارکت هیوندای را درک کنید. برای اینکه بدانید باید کدام یکی از قطعات را خریداری کنید، این راهنمای جامع را درباره فرق قطعات اورجینال، OEM و افترمارکت هیوندای را بررسی کنید.

قطعات اصلی و OEM هیوندای چیست؟

وقتی خودرو از کارخانه تولید خارج می شود، تمام اجزای آن قطعات اصلی هستند. این بدان معنا نیست که خودروساز تک تک قطعات خودروی شما را تولید می کند. به عنوان مثال، هیوندای ممکن است به یک سازنده ثالث سفارش تولید انژکتور سوخت را برای یکی از خودروهای خود بدهد. سپس سازنده، تولید را بر اساس طراحی، مشخصات و استانداردهای کیفیت هیوندای انجام خواهد داد.

پس از اتمام کار، انژکتور سوخت با نام هیوندای و گارانتی روی آن در بازار به فروش می رسد. به این ترتیب، به عنوان یک بخش واقعی در صنعت خودرو در نظر گرفته می شود. با خرید این نوع قطعه، خواهید دید که در بسته بندی با نام هیوندای عرضه می شود.

بسیاری از افراد این تصور غلط را دارند که قطعات OEM همان قطعات اصلی هستند، اما این کاملاً صحیح نیست. در مثال بالا، سازنده ثالث ممکن است تصمیم بگیرد به جای تولید انحصاری برای هیوندای، همان انژکتور سوخت را برای توزیع در نمایندگی‌ های خودرو بسازد. در این مورد، انژکتور سوخت به دلیل اینکه از سازنده اصلی همان محصول آمده، جزء قطعات OEM هیوندای محسوب می شود.

از نظر ساختار و عملکرد، انژکتور سوخت OEM عملاً مشابه نمونه اصلی است، اما محصولی آن برند نیست. این محصول نام تجاری هیوندای را ندارد و یا واجد شرایط پوشش گارانتی خودروساز نیست. با این حال، ممکن است دارای گارانتی از طرف سازنده ثالث باشد.

مزایای قطعات OEM هیوندای

قطعات هیوندای به طور خاص طراحی و ساخته شده اند تا متناسب با مدل دقیق شما باشند. هر بار که از قطعات OEM برای تعمیر خودرو استفاده می کنیم، این انتخاب تناسب کامل و عملکرد عالی را تضمین می کند. OEM یک اصطلاح صنعتی است که مخفف “سازنده تجهیزات اصلی” است. این بدان معناست که قطعات OEM که استفاده می کنیم دقیقاً همان قطعاتی هستند که هنگام ساخت خودروها استفاده می شود. با این خرید شما دقیقاً قطعه مناسبی را دریافت می‌ کنید که دقیقاً همان کاری را که برای انجام آن طراحی شده است انجام می‌ دهد و در عین حال باعث می‌ شود ماشین شما مطابق با طراحی آن کار کند. در صورت امکان، قطعات OEM اغلب بهترین گزینه هنگام نگهداری یا تعمیر خودرو به شمار می روند.

قطعات افترمارکت هیوندای چیست؟

قطعات افترمارکت به قطعاتی اطلاق می شود که اصلی یا OEM نیستند. افترمارکت ها به عنوان جایگزین های مقرون به صرفه تر برای قطعات اصلی و OEM عمل می کنند. اگرچه ممکن است به طور قابل توجهی ارزان تر باشند، اما به این بدان معنا نیست که همیشه از نظر کیفیت پایین تر هستند. کیفیت و عملکرد این نوع قطعات بسته به سازنده شان می تواند بسیار متفاوت باشد. توجه به این نکته مهم است که قطعات افترمارکت محصولات عمومی هستند، به این معنی که ممکن است به اندازه قطعات اصلی یا OEM مناسب خودروی شما نباشند.

اکثر تولیدکنندگان قطعات افترمارکت، حق استفاده از الگوی OEM را خریداری می‌ کنند که به آنها امکان می‌ دهد قطعات OEM مانند تولید کنند. قطعات افترمارکت معمولاً قطعات ورق فلزی یا پلاستیکی هستند که نمای بیرونی خودرو را تشکیل می دهند، مانند قطعات بدنه از جمله کاپوت، سپر و گلگیر.

چرا باید قطعات اصلی یا OEM هیوندای را تهیه کنید؟

در حالی که قطعات اصلی یا OEM هیوندای معمولا گران تر هستند، اما مزایای زیادی نسبت به قطعات افترمارکت دارند. در زیر فهرستی از دلایلی وجود دارد که چرا باید قطعات اصلی یا OEM تهیه کنید:

تحویل سریع:

اگر تصمیم دارید به یک تعمیرگاه مستقل خودرو بروید، باید آماده باشید که مدت زیادی منتظر بمانید تا وسیله نقلیه خود را تعمیر کنید، زیرا ممکن است پیدا کردن قطعه خاص افترمارکت مورد نیاز شما آسان نباشد. از سوی دیگر، دریافت یک قطعه اصلی یا OEM معمولاً یک فرآیند سریع است، به خصوص اگر نمایندگی شما آن را در موجودی انبار خود داشته باشد. اگر قطعه در دسترس نباشد، نمایندگی آن را مستقیماً از مرکز قطعات OEM فقط با یک تماس تلفنی یا چند کلیک ماوس سفارش دهد.

فرآیند انتخاب آسان:

وقتی برای خرید قطعه به نمایندگی های هیوندای مراجعه می کنید، معمولاً تنها یک یا دو گزینه برای انتخاب خواهید داشت. نیازی به نگرانی در مورد قیمت و کیفیت محصولات نیست. کاری که اغلب در هنگام خرید قطعات افترمارکت مجبور به انجام آن هستید. در نمایندگی های هیوندای تنها از قطعات اصلی و OEM استفاده می شود و می توانید خودروی خود را با خیال راحت به آنها بسپارید و نگرانی برای استفاده از قطعات غیراورجینال نداشته باشید.

تضمین کیفیت بیشتر:

یک قطعه اصلی یا OEM باید دقیقاً مانند قطعه اصلی که در حال تعویض آن هستید کار کند. این همان قطعه ای است که وسیله نقلیه شما هنگام خروج از کارخانه مونتاژ داشت، بنابراین می توانید مطمئن باشید که همان سطح کارایی را ارائه می دهد. همچنین، یک قطعه اورجینال یا OEM ظاهر یا احساس خودروی شما را تغییر نمی دهد.

ایمنی افزایش یافته:

هنگامی که در حال تعمیر خودروی خود هستید، خرید یک قطعه اصلی یا OEM بسیار مهم است. زیرا برخی از قطعات افترمارکت کاملاً متناسب با خودروی شما نیستند. به این ترتیب، آنها ممکن است محافظت کافی برای شما و مسافرانتان در صورت تصادف ارائه نکنند.

پوشش گارانتی:

به طور کلی، تمام قطعات اصلی یا OEM نوعی پوشش گارانتی را به عنوان راهی برای ارائه تضمین کیفیت ارائه می دهند. مدت زمان گارانتی معمولا یک سال است، اما ممکن است بسته به سازنده متفاوت باشد. این بدان معناست که تا زمانی که گارانتی معتبر است، در صورت مشکل می‌ توانید بدون هیچ هزینه‌ای آن را با یک قطعه اورجینال یا OEM را تعویض کنید. در مقابل، قطعات افترمارکت معمولاً با گارانتی همراه نیستند. همچنین به خاطر داشته باشید که استفاده از این نوع قطعات ممکن است گارانتی سازنده خودرو شما را باطل کند.

خدمات تخصصی تعمیر:

یکی دیگر از مزایای خرید قطعات اصلی یا OEM در نمایندگی این است که می توانید مطمئن باشید که خودروی شما به درستی تعمیر می شود. مکانیک های این نمایندگی به طور ویژه برای نگهداری و تعمیر خودروهای هیوندای آموزش دیده اند، بنابراین آنها دانش و تجربه گسترده ای در کار با قطعات اصلی یا OEM هیوندای دارند. اگر ماشین خود را به یک تعمیرگاه مستقل خودرو ببرید، ممکن است مجبور باشید با مکانیکی که با نصب یک قطعه خاص افترمارکت آشنایی ندارد سر و کار داشته باشید.

خودروی هیوندای شما یکی از با ارزش‌ ترین دارایی‌ های شماست، بنابراین ارزش آن را دارد که کمی پول اضافی سرمایه‌ گذاری کنید تا مطمئن شوید که با یک قطعه جایگزین اصلی یا OEM به درستی تعمیر شده است. فروشگاه لوازم یدکی هیوندای ام کو پارت مجموعه ای کامل از انواع قطعات هیوندای از جمله قطعات موتوری، الکترونیکی، جلوبندی و تعلیق، گیربکس، بدنه و انواع قطعات مصرفی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید با خیال راحت برای خرید آن اقدام کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی