پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

یک چینی دیگر/معرفی فاو بستیون T77 وارداتی بی ام کارز (Bm Cars)

بررسی فاو بستیون تی ۷۷ محصول وارداتی بی ام کارز که به زودی به بازار عرضه خواهد شد.

محسن صوفی
جمعه - ۱۴ مهر ۱۴۰۲

فاو به واسطه شراکت با گروه بهمن در بازار ایران سابقه چند ساله ای دارد، و محصولات متنوعی از آن اعم از سواری و تجاری توسط گروه بهمن و زیر مجموعه های آن به بازار عرضه شده است. اکنون گروه بهمن مقصد دارد بستیون T77 را به بازار عرضه کند، در ادامه این مطلب نگاهی به این وارداتی خواهیم انداخت.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو؛

قبلا محصولات زیر برند قبلی فاو یعنی بسترن به بازار ما عرصه شده اند اما از سال ۲۰۱۸ نام بستیون برای آن انتخاب شده است، و هدف این برند تولید خودروهای با قیمت و امکانات مناسب به بازار های جهانی عرضه شوند.

در سری جدید واردات ابعاد شراکت گروه بهمن با فاو گسترده تر نیز است، علاوه بر بستیون تی ۷۷، هونگچی هم که به زودی محصولات آن توسط بی ام کارز عرضه می شوند، یکی از زیر مجموعه های گروه فاو است.

چندی پیش در نمایشگاه خودرو مشهد از بستیون T77  به طور رسمی رونمایی شد، و نخستین محموله این خودرو نیز به تازگی وارد کشور شده است. که به زودی و پس از دریافت استاندارد ها و طی مراحل مربوطه در سامانه یکپارچه عرضه خواهد شد.

طراحی:

در طراحی بیرونی بستیون تی ۷۷ یک طراحی به روز و قابل قبول را می بینیم، چراغ های جلوی خودرو ابعاد بزرگی داشته و گرافیک قابل قبولی نیز دارند. همچنین چراغ ها به صورت تمام ال ای دی هستند.

چراغ ها به وسیله یک نوار کرومی که در قسمت بالای جلو پنجره تعبیه شده به یکدیگر متصل می شوند، جلو پنجره خودرو ابعاد بزرگی دارد و در آن از الگوی سه بعدی نیز استفاده شده است. کمی پایین تر و بر روی یک فلاپ پلاستیکی یک مجموعه چراغ ال ای دی نیز به چشم می خورد، برروی کاپوت خودرو نیز حجم پردازی های قابل قبولی دیده می شود به جز موارد یاد شده در نمای جلوی خودرو جزئیات چشم گیری وجود ندارد.

بستیون تی ۷۷

در نمای جانبی خودرو یک طراحی ساده اما با جزئیات را می بینیم یک خط شانه که از چراغ های جلو شروع شده ودر نهایت به چراغ های عقبی خودرو ختم می شود، دستگیره های جانبی خودرو کرومی هستند و کمی پایین تر از دستگیره ها یک خط دیده می شود.

آیینه های جانبی خودرو نیز ابعاد مناسبی دارند و برروی بدنه خودرو نصب شده اند، در قسمت پایینی درب ها نیز افزون بر یک فرورفتگی یک فلاپ پلاستیکی وجود دارد، که برروی آن یک‌نوار کرومی نیز کشیده شده است رینگ های خودرو نیز طراحی جالبی دارند و سایز آن ها نیز ۱۸ اینچی است، اما امکان سفارش نمونه ۱۹ اینچی نیز وجود دارد.

اما در عقب خودرو چراغ ها ابعاد و طراحی مناسبی دارند، و از چراغ های نئونی خطی و ال ای دی در آن ها استفاده شده است، اما بین چراغ های عقبی خودرو یک فلاپ مشکی دیده می شود، در قسمت پایینی سپر نیز یک فلاپ پلاستیکی دیده می شود.

ابعاد فاو بستیون T77 به ترتیب طول، عرض و ارتفاع برابر است با؛ ۴۵۴۹×۱۸۴۵× ۱۶۱۵ میلی متر است، فاصله بین دو محور خودرو نیز ۲۷۰۰ میلی متر است که نوید از یک فضای مناسب برای سرنشینان عقبی می دهد.

بستیون تی ۷۷

در نمای داخلی خودرو یک طراحی به روز و با جزئیات دیده می شود، رودری های خودرو طراحی مناسبی دارند. برروی آن ها افزون بر چرم دوزی متریال های کرومی و براش دیده می شود، داشبورد خودرو دو نمایشگر به هم متصل دیده می شود که هر کدام اندازه ۱۲/۳ اینچی دارند.

فرمان خودرو طراحی مناسبی دارد و افزون بر چرم دوز متریال کرومی تیز در آن دیده می شود، و کلید های کنترلی روی فرمان به صورت تمام کرومی هستند، کمی پایین تر دریچه های خروجی سیستم تهویه خودرو وجود دارند. که طراحی جالبی و پایین تر از آن کلید های کنترلی سیستم صوتی و فلاشر خودرو به صورت تمام کرومی قرار داده شده، در پایین ترین قسمت نیز پنل کنترل سیستم تهویه قرار داده شده که طراحی، ابعاد و دسترسی مناسبی دارد.

برروی کنسول وسط خودرو دسته دنده خودرو طراحی جالبی دارد، و به صورت الکتریکی است. در اطراف آن کلید های کنترل سیستم های ترمز پارک برقی و اتوهلد و هشدار خروج از خط دیده می شوند، که طراحی جالبی نیز دارند کلید استارت ایتام خودرو نیز برروی کنسول وسط قرار داده شده است.

صندلی های خودرو طراحی اسپرتی دارند. همچنین گروه بهمن در نمایشگاه خودرو مشهد از دو نمونه تریم داخلی از بستیون تی ۷۷ را رونمایی کرد، یکی از آن ها تریم رنگی مشکی و نارنجی و دیگری تریم کرمی و قهوه ای داشت.

که با توجه به این موضوع احتمالا بی ام کارز قصد دارد بستیون تی ۷۷ را در دو تریم به مشتریان عرضه کند.

بستیون تی ۷۷

در ردیف عقب نیز دسترسی سرنشینان به ادوات مناسب است، و برای راحتی بیشتر آنان زیر آرنجی جالیوانی، خروجی سیستم تهویه و پورت خروجی شارژ تعبیه شده است.

قوای فنی:

فاو بستیون تی ۷۷ مجهز به یک موتور ۱/۵ لیتری توربو شارژر است، که توانایی تولیدی ۱۶۸ اسب بخار و ۲۸۵ نیوتن متر گشتاور را دارد، این موتور به یک گیربکس ۷ سرعته دو کلوچه متصل است .استاندارد آلایندگی این موتور یورو ۶ و مصرف سوخت ترکیبی فاو بستیون T77 با این موتور حدود ۷ لیتری اعلام شده است.

سیستم تعلیق محور جلو این خودرو مک فرسون و تعلیق عقب نیز میله پیچشی است. اما بهتر بود که از سیستم تعلیق مولتی لینک در محور عقب استفاده می شد، تا خودرو پایداری و هند لینگ بهتری ارائه می داد.

بستیون تی ۷۷

امکانات ایمنی و رفاهی:

بستیون T77 در فول ترین نمونه مجهز به؛ ۶ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم های کمکی حرکت در سربالایی و سرازیری، رادار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، هشدار تصادف از جلو، سیستم پایش خستگی راننده، سیستم ضد مانع شیشه ها(Anti Pinch) ، ترمزپارک برقی، اتوهلد، ترمز اضطراری اتوماتیک، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور های پارک جلو و عقب، گرمکن صندلی ها، تهویه اتوماتیک با فیلتر تصفیه هوا، سیستم ورود و خروج بدون کلید، چراغ های تمام ال ای دی، سنسور نور وباران، نور مخفی، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، سقف پانوراما، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین جلو، سیستم کنترل فشار باد تایرهاو… مجهز است.

البته تا کنون اطلاعاتی درباره آپشن های این خودرو منتشر نشده، و باید تا زمان انتشار کاتالوگ این خودرو منتظر باشیم، تا ببینیم‌ نمونه سفارش گذاری شده توسط بی ام کارز چه ویژگی های ایمنی و رفاهی دارد.

جمع بندی:

با توجه به شرایط بازار فاو بستیون T77 کار سختی در پیش دارد، و باید طیف گسترده ای از هموطنانش و بعضی از کره های کار کرده رقابت کند. اما همه چیز به قیمت گذاری و توانایی های فنی، کیفیت بستیون تی ۷۷ بستگی دارد، تا بتواند نظر خریداران را به خود جلب کند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی