پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تویوتا

شاسی بلند جدید تویوتا در راه هند!

دو منبع مطلع اعلام کردند که تویوتا موتور قصد دارد سومین کارخانه خودروسازی را در هند بسازد و ظرفیت تولید را در این کشور برای اولین‌بار در بیش از یک دهه افزایش دهد زیرا مشارکت آن با سوزوکی موتور باعث افزایش حجم داخلی شده است.

فاطمه علی اصغری
دوشنبه - ۱۰ مهر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ 

بزرگترین خودروساز جهان قصد دارد این کارخانه با ظرفیت 80 هزار تا 120 هزار خودرو در سال راه‌اندازی شود که می‌تواند به حدود 200 هزار دستگاه برسد.

ظرفیت اولیه پیشنهادی کارخانه ظرفیت تولید فعلی تویوتا در هند را تا 30 درصد از 400 هزار دستگاه در حال حاضر افزایش می‌دهد.

تویوتا همچنین توسعه یک خودروی شاسی بلند (SUV) جدید را برای بازار هند آغاز کرده است که در اوایل سال 2026 عرضه خواهد شد و محصولی ثابت برای کارخانه جدید خواهد بود.

فروش تویوتا در هند به دلیل شراکت جهانی با سوزوکی افزایش یافته است. تویوتا که به‌خاطر شاسی‌بلند فورچونر و تویوتا کمری هیبریدی در هند شناخته می‌شود، در اوایل ماه سپتامبر به رویترز گفت که انتظار دارد در سال 2023 فروش داخلی رکورددار باشد.

دو منبع اظهار کردند که این خودروساز ژاپنی اکنون قصد دارد تا قبل از پایان دهه، ظرفیت تولید 500 هزار خودرو در سال را داشته باشد.

توسعه تویوتا در هند، سومین بازار بزرگ خودروی جهان، زمانی اتفاق می‌افتد که شاهد کاهش رشد در بازارهایی مانند اروپا و آمریکای شمالی و رقابت در آسیای جنوب شرقی از طرف چینی است.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی