پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

طرح ترافیک

امکان لغو طرح ترافیک رزو وجود دارد؟

برای برخی از شهروندان این پرسش مطرح است که مجوز رزرو شده برای ورود به محدوده طرح ترافیک را چگونه می‌توان لغو کرد.

فاطمه علی اصغری
چهارشنبه - ۱۲ مهر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ 

افرادی که برای ترددهای روزانه خود به هر دلیلی مجبور به حضور در محدوده طرح ترافیک هستند، با شرایط طرح ترافیک از جمله نحوه ثبت‌‌نام در سامانه تهران من و کسب مجوز ورود به محدوده آشنا هستند.

اما شاید برای برخی از شهروندان که به ندرت مسیرشان به مرکز شهر (محدوده طرح ترافیک) می‌افتد، سؤالاتی مطرح باشد مانند اینکه مجوز رزرو شده برای ورود به محدوده طرح ترافیک را چگونه می‌توان لغو کرد و هزینه طرح پس از انصراف از رزرو چه می‌شود؟

طبق قوانین فعلی، رزرو طرح ترافیک از طریق درگاه اینترنتی یا اپلیکیشن «تهران من» انجام می‌شود و افرادی که به صورت روزانه قصد ورود به طرح ترافیک را دارند، باید تردد خود را رزرو کنند بنابراین شهروندان می‌توانند عملیات رزرو را به صورت هفتگی و از چهارشنبه هفته قبل یا به صورت روزانه انجام دهند.

تهرانی‌ها حتی پس از بازگشت به مبدأ، تا ساعت 24 همان روز امکان رزرو دارند البته در صورتی که سهمیه تردد روزانه تکمیل نشده باشد؛ چرا که طبق مصوبه شورای ترافیک شهر تهران، سقف سهمیه ورود به محدوده طرح ترافیک 103 هزار دستگاه خودرو است.

امکان لغو رزرو طرح ترافیک نیز فقط تا پیش از ساعت 6 صبح «روز موردنظرتان» وجود دارد بنابراین چنانچه طرح ترافیک بعد از 6 صبح و در طول روزی که قرار است وارد محدوده شوید، رزرو شود دیگر گزینه‌ای برای لغو وجود ندارد با این حال در صورتی که به محدوده طرح ورود نداشته باشید، حدود 6 هزار تومان از هزینه‌ای که بابت طرح پرداخته‌اید، کسر می‌شود و باقی پول به حساب کاربری شما افزوده می‌شود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی