پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار: برنامه ای برای فروش خودرو نداریم

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از تصویب دستورالعمل فروش متری مسکن در آینده نزدیک خبر داد و همچنین اعلام کرد که فعلا برنامه‌ای برای عرضه خودرو در بورس وجود ندارد.

فاطمه علی اصغری
یکشنبه - ۱۶ مهر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

مجید عشقی امروز  در نشستی خبری اظهار کرد: به روز رسانی برنامه راهبردی سازمان سه هدف اصلی از جمله حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران، ارتقای اثر بخشی و کارایی نظام نظارتی و تسهیل‌گری تامین مالی، تشکیل سرمایه و مدیریت ریسک دارد.

وی افزود: در راستای حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران به دنبال تنوع بخشی به روش های سرمایه‌گذاری است و سعی کردیم در دو سال گذشته بیشتر از گذشته به این موضوع بپردازیم و به راه‌اندازی ابزارهای سرمایه‌گذاری در مسکن توجه ویژه کردیم. همچنین سه صندوق اهرمی تا کنون توانسته‌اند 30 هزار میلیارد تومان سرمایه جذب کنند.

عشقی همچنین درباره عرضه خودرو در بورس نیز گفت: فعلا برنامه‌ای برای عرضه خودرو در بورس وجود ندارد و به نظر می‌رسد با توجه به تعهدات خودروسازان در سامانه یکپارچه، تا یکسال و نیم آینده فعلا برنامه جدیدی برای عرضه بورسی وجود ندارد، اما اگر خودروسازان بخواهند این کار را انجام دهند مشکلی برای آن نداریم.

وی ادامه داد: ما به عنوان بازار سرمایه این آمادگی را داریم در راستای قانون جهش تولید مسکن به تامین مصالح ساختمانی کمک کنیم تا با قیمت‌های پایه یا قیمت‌هایی که منطقی باشد این کار را انجام دهیم. چرا که مسئله مسکن حمایتی ادامه دار خواهد بود و به محض اینکه میزان تقاضا اعلام شود آمادگی آن را داریم. قانون در حال حاضر مجلس در شش ماه پایانی خودش است و با توجه به تعدد طرح‌ها و لوایحی که در دست بررسی بوده، سخت است که امسال اصلاح قانون بازار سرمایه به تصویب برسد و امیدواریم که این اتفاق هر چه سریع تر رخ دهد.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی