پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

حمل بیش از ۲۷۰ میلیون تن کالا در قالب ۱۷/۴ میلیون سفر در شش‌ ماهه ابتدای سال جاری

در شش ماهه ابتدای سال جاری بالغ بر ۲۷۰ میلیون تن کالا در قالب ۱۷/۴ میلیون سفر از طریق جاده‌های کشور جابه‌جا شد که میزان کالای جابه‌جا شده نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

فاطمه علی اصغری
سه شنبه - ۱۸ مهر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مهرداد حمداللهی مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا با اعلام این خبر افزود: میزان حمل کالای اساسی از بنادر مهم کشور در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ حدود ۱۰ میلیون تن با ۴۱۶ هزار بارنامه بوده است.

وی‌ تصریح کرد: در ارتباط با محمولات ساختمانی و معدنی، باتوجه به ظرفیتهای قانونی پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۲‌ و الزام صاحبان معادن به حمل کالا از مبداء معادن با سند حمل(بارنامه) و پیگیری‌های به عمل آمده و ظرفیتهای ایجاد شده برای صدور بارنامه این محمولات رشد چشمگیری در جابه‌جایی این بخش صورت گرفته، به طوری که حدود ۸۹ میلیون تن محمولات ساختمانی و معدنی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲‌ جابه‌جا شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۴ درصد رشد داشته است.

حمداللهی اعلام کرد: درحال حاضر تعداد ۴۱۷ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۹/۳ سال و ۵۴۱ هزار راننده در حال خدمت‌رسانی در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا می‌باشند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی