پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تایر-لاستیک خودرو

موافقت ستاد تنظیم بازار با افزایش ۲۰ درصدی قیمت تایر

با توجه به بحث‌های اخیر پیرامون موافقت وزارت صمت با افزایش ۲۰ درصدی قیمت تایر خودروهای سواری، رئیس انجمن تولیدکنندگان لاستیک، در این زمینه روشنگری کرده و اعلام کرد که در جلسه روز شنبه ٢٢ مهرماه ستاد تنظیم بازار با این افزایش ۲۰ درصدی قیمت تایرها موافقت کرده است.

فاطمه علی اصغری
دوشنبه - ۲۴ مهر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

روز شنبه ۲۲ مهرماه انجمن صنفی صنعت تایر ایران در نامه‌ای خطاب به مدیران عامل شرکت‌های عضو انجمن مذکور از موافقت با افزایش قیمت تایر خبر داده و اعلام کرده است عطف به جلسه روز شنبه در حضور وزیر صمت و سایر مسئولان وزارتخانه مذکور و سایر نهادهای ذیربط (سازمان حمایت و سازمان تظنیم بازار)، با توجه به موافقت صورت گرفته، مقرر شد به میزان 20 درصد افزایش قیمت به گروه تایرهای رادیال از تاریخ مذکور اعمال و اجرایی شود.

در این رابطه بحث‌هایی پیرامون موافقت نهاد مربوطه و مخالفت سازمان حمایت مطرح بود که جمال میرزایی رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران این موضوع را روشنگری کرد.

وی اظهار کرد: در جلسه‌ای که روز گذشته برگزار شد، ستاد تنظیم بازار با افزایش 20 درصدی نرخ تایرها موافقت کرد تا بتوانیم اختلاف بین منافع تولید و منافع توزیع را نزدیک کرده و تعادل برقرار شود.

میرزایی افزود: طی این مرحله با اخذ مجوز افزایش 20 درصدی، با هدف ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا و افزایش توزیع در سطح کشور، امیدوار هستیم که التهاب بازار و بحث انبار شدن تایرها از بین برود.

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران در رابطه با مخالفت یا موافقت سازمان حمایت با این افزایش نرخ تایرها، تصریح کرد: مجوز افزایش قیمت صادر و از همان روز (22 مهر ماه) اعمال شده است. سازمان حمایت نیز به‌عنوان دبیر جلسات ستاد تنظیم بازار حضور دارد؛ بنابراین زمانی که تصمیمی اخذ می‌شود، قطعا تصمیمی جمعی است؛ بنابراین با توجه به اینکه مصوب شده، اتفاق نظر کسب شده است. بنابراین قاعدتا نباید مخالف این به‌روز رسانی قیمت تایر باشند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با این به‌روز رسانی قیمت، التهاب بازار کاسته شود و متقاضیان واقعی که مصرف‌کننده هستند، بتوانند به بازار ورود کرده و دلالان برای ذخیره‌سازی و استفاده در آینده ورود نکنند. حجم تولید هم خوشبختانه بالاست که نیاز واقعی کشور را پاسخ می‌دهد.

این مقام صنفی- صنعتی در رابطه با کمبود تایر در بازار گفت: تایر برای مصرف (واقعی) کمبودی وجود ندارد، اما برای تقاضای در بازار (که بخش قابل توجهی دلالان هستند) کمبود هست!.

شایان ذکر است که پیش از این بارها تاکید شده است که ثابت نگه‌داشتن طولانی مدت قیمت‌های تایرها علیرغم روند فزآینده قیمت نهاده‌های تولید، تولیدکنندگان را برای افزایش تولید دچار چالش کرده  بود؛ بنایراین خواستار افزایش قیمت محصولات این صنعت در جهت سرپا نگه داشتن صنعت تایر شده و به‌روزرسانی قیمت‌ها را در جهت جلوگیری از افت تولید ضروری اعلام کرده بودند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی