پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تردد جاده

افزایش ۱۰ درصدی ترددهای بین‌شهری وسایل نقلیه در شهریورماه سال جاری

بر اساس دریافت اطلاعات سامانه‌های هوشمند حمل و نقل، ترددهای بین‌شهری وسایل‌نقلیه در شهریورماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

فاطمه علی اصغری
سه شنبه - ۲ آبان ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری‌و‌حمل‌و نقل جاده‌ای منصورفخاران رئیس مرکز مدیریت راه‌های این سازمان بیان کرد: اطلاعات سامانه‌های هوشمند حمل‌و‌نقل نظیر سامانه‌های تردد‌شمار برخط (سانت) و سامانه داده‌کاوی اطلاعات پلاک‌خوان(داپ) و داده‌های تلفن همراه بیانگر این است که قریب به ۸۱ میلیون وسیله نقلیه سبک و سنگین در شهریورماه سال جاری در محورهای بین‌استانی کشور تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی در مورد مقایسه ترددهای بین‌استانی ۶‌ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال‌گذشته گفت: تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین در ۶‌ ماهه امسال نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش داشت، درفروردین‌ماه امسال سه درصد، در اردیبهشت‌ماه ۶ درصد، در خرداد ماه چهار درصد، تیرماه هفت درصد و مرداد ماه ۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

وی افزود: همچنین تردد وسایل نقلیه سبک در شهریورماه امسال نسبت به شهریور ماه سال گذشته ۱۲ درصد و نسبت به ماه گذشته ۲۴ درصد افزایش داشت که نشان‌دهنده افزایش محسوس ترددهای به دلیل سفرهای پایان تعطیلات تابستانی است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های سازمان در خصوص تغییرات تردد بین‌استانی بیان کرد: بیشترین افزایش تردد بین‌استانی در مدت زمان مذکور مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۲۱ درصد، کرمان و بوشهر هرکدام ۲۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته و کمترین افزایش تردد مربوط به استان گیلان با سه درصد، استان‌ گلستان و مازندران هرکدام یک درصد بوده است.

فخاران افزود: بیشترین تردد بین استانی در شهریورماه، در تاریخ ۲۲ شهریور با تردد سه میلیون و ۵ هزار و ۸۸۸ وسیله نقلیه که بیشترین تردد بین استانی ثبت شده از ابتدای نصب سامانه های هوشمند است و کمترین تردد بین استانی در تاریخ یک شهریور با تردد دو میلیون و ۳۴۱ هزار و ۲۵۷ وسیله نقلیه، انجام شد، افزایش قابل توجه سفرها در روز ۲۲ شهریور به علت تقارن با تعطیلات دهه پایانی ماه صفر بود.

وی در مورد گزارش مبادی سفر در شهریور ماه افزود: با استفاده از تحلیل زنجیره سفر وسایل نقلیه با استفاده از اطلاعات سامانه‌های پلاک‌خوان، وسایل استان‌های تهران و البرز، گیلان، مرکزی، قم و مازندران، در صدر استان‌های مبدا سفر بوده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی