پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سایپا

در موضوع مشاغل سخت و زیان‌آور وظیفه ما دوچندان است

با حضور معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور، نشست تخصصی بررسی موضوعات پیرامون مشاغل سخت و زیان‌آور به میزبانی شرکت زامیاد برگزار شد.

فاطمه علی اصغری
سه شنبه - ۲ آبان ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از سایپانیوز، در این نشست علی حسین رعیتی فرد، معاون روابط کار وزارت کار با گرامیداشت یاد شهدای غزه بیان داشت: امید است انسجام و وحدت کشورهای جهان اسلام، نظام سلطه را جای خود بنشانند.

وی گفت: پیگیری موضوعات حوزه کار و تولید کشور از موضوعات اصلی  وزارت کار است و در هر حوزه‌ای که احساس شود حضور ما، موجب حل مشکلات خواهد شد، از این موضوع دریغ نخواهیم کرد؛ در این راستا، موضوع مشاغل سخت و زیان‌آور کارکنان این شرکت نیز جزو موضوعات مهمی است که باید با جدیت پیگیری شده و نباید حقی از کسی تضییع شود.

رعیتی فرد تأکید کرد: وظیفه حاکمیتی ما تنظیم روابط کارگر و کارفرما است؛ در موضوع مشاغل سخت و زیان‌آور این وظیفه دوچندان است و ما با نگاه مثبت موضوع را پیگیری می‌کنیم؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمام تلاش خود را معطوف صیانت از سرمایه‌های اصلی کشور (که همانا نیروی کار است) کرده و این امر در گرو اقدام عملی است.

وی با اشاره به بررسی های انجام شده در مورد قابل اصلاح برخی از عناوین شغلی در سال‌های گذشته که نتیجه بخش نبوده است خاطرنشان کرد: متأسفانه به علت کوتاه‌بودن دوران مدیریتی، توجه خاصی به این موارد نشده است که اثرات آن هم اکنون در صندوق‌های بازنشستگی و… قابل رویت است. در این خصوص باید با کمک سازمان تأمین اجتماعی و شورای‌عالی حفاظت فنی، این‌گونه موضوعات را حل کنیم.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با ابراز امیدواری برای رسیدن صنایع، علی الخصوص صنعت خودروسازی به بلوغ در حوزه منابع انسانی، تاکید کرد: امیدواریم با نوسازی ادوات و خطوط تولید آسیب شغلی به تلاشگران عرصه صنعت کمتر شود.

رعیتی فرد یادآور شد: باید با تلاش مضاعف در صنعت خودروسازی، رضایت مردم را جلب کنیم که این امر با ارائه محصول جدید و ارتقاء کیفیت (که خوشبختانه در گروه خودروسازی سایپا و شرکت زامیاد در حال انجام است) محقق می شود.

در ابتدای این نشست تخصصی، سعید علی‌زاده مدیرعامل شرکت زامیاد با تشریح فعالیت‌های این شرکت بیان داشت: اولویت اصلی ما جلب رضایت و ایجاد حس امنیت برای یکایک کارکنان این شرکت است و انتظاری که اکنون در شرکت زامیاد از سوی کارکنان تلاشگر وجود دارد انتظار به حقی است. امیدوارم ما مجریان خوبی باشیم تا با این هم‌افزایی به نتایج مطلوبی در رفع مشکلات موجود و کسب رضایت پرسنل تلاشگر این شرکت برسیم.

گفتنی است، در این نشست تخصصی که در سطح مدیران ارشد شرکت زامیاد،‌ معاونت منابع انسانی گروه خودروسازی سایپا، معاونت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، سازمان تأمین اجتماعی و فرماندهی بسیج کارخانجات استان تهران برگزار شد، حاضران پس از بازدید از خطوط تولید این شرکت، پیرامون موضوعات مشاغل سخت و زیان‌آور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی