پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اسقاط ۳۰ هزار خودرو فرسوده در ۶ ماهه امسال

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده از اسقاط ۳۰ هزار خودرو فرسوده در ۶ ماهه امسال خبر داد.

فاطمه علی اصغری
یکشنبه - ۷ آبان ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از ایدرو، «مهران سالاریه» رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده با اشاره به اینکه ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده پس از انتقال از وزارت راه و شهرسازی به وزارت صمت عملا از اردیبهشت‌ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: در همان ابتدای امر با توجه به ضعف‌های فراوان سامانه قبلی، اقدام به طراحی سامانه جدید در این حوزه کردیم.

وی یکی از موضوعات اصلی ستاد را تعیین تکلیف کشنده‌های مشمول بند «ث» ماده 30 قانون احکام دائمی عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه چندین ماه مالکان این کشنده‌ها بلاتکلیف بودند که به جهت مساعدت با این دسته از رانندگان تا کنون بیش از 2 هزار دستگاه کشنده با پرداخت عوارض اسقاط وارد فرآیند شماره‌گذاری شدند و بیش از یکهزار دستگاه از این تعداد تاکنون پلاک شدند.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده با اشاره به این که بر اساس اصلاحیه قانون ساماندهی صنعت خودرو، تمامی خودروهای سنگین در صورت نبود گواهی اسقاط می‌توانند نسبت به پرداخت عوارض ریالی اقدام کنند، افزود: با توجه به وجود گواهی اسقاط دیزل به میزان کافی به تمامی واردکنندگان اعلام شده که از این پس باید نسبت به ارائه گواهی اسقاط برای شماره‌گذاری اقدام کنند که بدین ترتیب اسقاط کامیون‌های فرسوده از این پس شتاب می‌گیرد.

نمودار اسقاط خودرو

وی با اشاره به طرح‌های دیگر ستاد نوسازی ناوگان در سال‌جاری خاطرنشان کرد: در طرح جایگزینی 1402 تاکنون بیش از 8 هزار و 300 دستگاه اسقاط شدند. همچنین در طرح نقدی بیش از 18 هزار دستگاه خودرو‌ فرسوده اسقاط شده و در حوزه تاکسی نیز تاکنون بیش از 4 هزار دستگاه تاکسی فرسوده اسقاط و‌ نوسازی شدند.

سالاریه با اشاره به اینکه در مجموع در 6 ماهه نخست سال جاری حدود 30 هزار خودرو فرسوده از رده خارج شده است، تاکید کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 3 برابر و در مقایسه با کل اسقاط سال 1400 حدود 2 برابر شده است.

وی با تاکید بر این که اولویت ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده است، گفت: برنامه‌ریزی‌های جدی در این حوزه در حال انجام است تا مشوق‌هایی برای اسقاط خودروهای فرسوده درنظر گرفته شود که بزودی در این خصوص اطلاع‌ رسانی می‌شود.

نمودار اسقاط خودرو

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی