پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات اتوبوس

اضافه شدن ۱۵۰۰ دستگاه به ناوگان اتوبوسرانی تا پایان امسال

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از برنامه این سازمان برای اضافه کردن ۱۵۰۰ دستگاه ون، مینی‌بوس و اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی‌ تا پایان سال خبر داد.

فاطمه علی اصغری
دوشنبه - ۸ آبان ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

چندی پیش و در آستانه اربعین حسینی که شمار زیادی از زائران ایرانی را راهی عراق می‌کند، احمدرضا عامری – رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری – درباره علت کمبود بلیت اتوبوس گفت که کل ناوگان اتوبوسرانی فعال بین شهری در ایران، در حال حاضر 6500 اتوبوس است؛ در حالی که این عدد دو سال پیش حدود 15 هزار و 500 دستگاه اتوبوس سالانه بوده است.

البته کاهش ناوگان اتوبوس برای حمل‌ونقل عمومی، همین‌طور هم مشهود است؛ به‌طوری که مسافری که قصد سفر دارد برای خرید بلیت اتوبوس گاهی با ناکامی مواجه شده و نمی‌تواند به مقصد مورد نظر خود بلیت تهیه کند.

حالا رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای می‌گوید که این سازمان در برنامه خود، اضافه کردن 1500 دستگاه به ناوگان حمل‌ونقل عمومی را قرار داده است.

1500 دستگاه ون، مینی‌بوس و اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی افزوده می‌شود.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی -معاون وزیر راه و شهرسازی- گفت: با وجود کمبود منابع و اعتبارات، تجلیل از فعالان حمل‌ونقل جاده‌ای در صدر برنامه‌های سازمان قرار دارد و وعده ما به وزیر راه و شهرسازی این است که تا پایان امسال 1500 دستگاه ون، مینی‌بوس و اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه شود.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، افزود: به‌منظور تحقق این مهم تفاهم‌نامه‌هایی با شرکت‌های خودروساز داخلی منعقد شده که بر مبنای آن، تا پایان سال آینده 3500 دستگاه انواع خودرو در بخش مسافری تولید و تحویل سازمان راهداری شود.

وی با اشاره به این که رفع برخی کاستی‌ها نیازمند موارد قانونی است، ابراز امیدواری کرد تا در برنامه هفتم و با پیگیری‌های لازم از مراجع مربوطه بخش قابل توجهی از مشکلات زحمتکشان این بخش برطرف شود.

منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی