پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شماره گذاری خودرو

اجرای آزمایشی شماره‌گذاری خودرو از درب منازل در پایتخت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت: گواهینامه دو زبانه به زودی بر اساس کنوانسیون ژنو آماده بهره برداری خواهد شد.

فاطمه علی اصغری
سه شنبه - ۹ آبان ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

سردار سید کمال هادیانفر؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال گذشته در شهرها 35 هزار تردد و در جاده‌ها 6.8 میلیارد تردد ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ایران با 72 کشور تبادل گواهینامه دارد، گفت: به‌زودی گواهینامه دو زبانه عرضه می‌شود تا رانندگانی ایرانی که در خارج از کشور ساکن هستند بتوانند از این گواهینامه برای رانندگی در کشورهای خارجی استفاده کنند.

هادیانفر در ارتباط با رنگ ‌بندی گواهینامه‌های رانندگی تاکید کرد: گواهینامه سفید رنگ برای تمام رانندگان صادر می شود و به این معنی است که رانندگی این راننده خوب است؛ راننده با رانندگی خوب می‌تواند ارتقا بگیرد و رنگ گواهینامه خود را به نقره‌ای و یا طلایی تبدیل کند.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، گواهینامه طلایی تنها برای افرادی صادر می‌شود که رانندگی آنها عالی است.

هادیانفر بیان کرد: کتابچه گواهینامه رانندگی از نظر تعداد صفحات و حجم کاهش داشته و فقط موارد ضروری در آن آورده شده است.

وی از اجرای طرح آزمایشی خدمات پلاک خودرو از درب منزل در تهران خبر داد و گفت: این طرح از امروز و به صورت آزمایشی در تهران آغاز می‌شود و افراد برای دریافت نوبت باید به سایت “سخا” مراجعه کنند.

رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح صفر تا صد نقل و انتقال در محل انجام می شود و نیازی نیست به مراکز شماره گذاری خودرو مراجعه شود.

هادیانفر با اشاره با اجرای طرح یک روزه گواهینامه موتورسیکلت در 15 استان و 58 شهر گفت: یک میلیون و 700 هزار تومان هزینه دریافت گواهینامه موتورسیکلت است، اما با اجرای طرح گواهینامه یک روزه موتورسیکلت این رقم 70 درصد کاهش داشته است.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی