پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سهند پارس خودرو

سهند به زودي به بازار مي آيد / تولید سدان اقتصادي در قديمي ترين خودروساز كشور

بازار سدان هاي اقتصادي در كشور طي سال هاي گذشته همواره در اختيار خودروسازان داخلي بوده است و پارس خودرو به عنوان قديمي ترين خودروساز خاورميانه با توليد محصولاتي چون رنو تندر و خانواده برليانس از سردمداران اين بخش از بازار بوده است.

javankhodro
چهارشنبه - ۱۰ آبان ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

اين خودروساز قرار دارد طي سه ماه پاياني سال جاري محصول جديد و به روز رساني شده خود يعني سهند را وارد بازار كند. خودرويي كه مي رود تا در رده كم استهلاك ترين محصولات داخلي قرار گيرد.
سهند با استفاده از موتور M15GSI در بخش پیشرانه که از موتور پایه M15 توسعه یافته است بهره می برد. از جمله تغييرات مهندسي اين موتور مي توان به سرسیلندر و سطح بالایی پیستون و تغییرات در میل سوپاپ اشاره كرد كه باعث بهبود عملكرد آن شده است. همچنين استفاده از تکنولوژی زمانبندی متغیر سوپاپ ها، افزایش نسبت تراکم، افزایش توان، افزایش گشتاور و بهبود مصرف سوخت و آلایندگی را به از ديگر شاخص هاي موتور سهند هستند.

سهند پارس خودرو

علاوه بر این تغییراتی در راستای بهبود عملکرد خنک کاری و دیگر اجزای این موتور از قبیل مانیفولد ها ، یاتاقان های ثابت و متحرک، رینگ های پیستون، مجراهای بلوک سیلندر و.. نیز انجام شده است. همچنین در پیشرانه از تکنولوژی راهنمای تعویض دنده مطابق استاندارد بین المللی شماره EU65 اتحادیه اروپا، برای کمک به راننده جهت انتخاب زمان بهینه تعویض دنده در شرایط مختلف استفاده شده است.

سهند پارس خودرو
در نمای بیرونی سهند چراغ های جلو LED و چراغ روشنایی روز مطابق استاندارد بین المللی شماره R67 اتحادیه اروپا، در کنار جلو پنجره شش ظلعی ترکیب جذابی را تشکیل داده اند. ضمن اين كه به ويژه در نماي عقب چراغ هايي كه به سمت خط افقي بدنه طراحي شده اند سبك طراحي رنو در سال هلي اخير را تداعي مي كنند. اين چراغ هاي LED براي اولين بار است كه در يك خودروي ايراني توليد انبوه به كارگيري مي شوند.

درون كابين سهند خبري از طرح هاي قديمي نيست. به طوری که در طراحی و چیدمان دو رنگ تزئینات داخلی، داشبورد و صندلی ها مشاهده می شود. در این بین حتی طرح نو دریچه های خروجی تهویه مطبوع منحصر به فرد است. به نظر مي رسد سهند مي تواند به عنوان يك خودروي اقتصادي با تجهيزات امكانات به روز هم متاسب قشر جوان جامعه باشد و هم خانواده هاي كم جمعيت.
در انتهاي اين مطلب نيز كاتالوگ محصول اطلاعات جالبي به شما خوانندگان جوان خودرو مي دهد.

سهند

کاتالوگ سهند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی