پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دست پر فونیکس در هفدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان

یکی از مهمترین برندهای زیر مجموعه مدیران خودرو فونیکس است که سبد متنوعی از محصولات خود در هفدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان حاضر شده است. 

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۶ آبان ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو:

فونیکس در هفدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان حرف های زیادی گفتن دارد و تمرکزش را روی انرژی‌ های نو و سازگاری با محیط‌زیست معطوف کرده است. در کنار محصولات مختلف این برند، رونمایی از آریزو 6 جی تی در روز اول را می توان مهمترین رویداد این غرفه در نمایشگاه خودرو اصفهان 1402 قلمداد کرد.

یک سدان لوکس و پرقدرت که در اواخر سال 2022 در چین معرفی شده و از این نظر خودرو کاملا جدیدی به حساب می آید. آریزو 6 جی تی در حقیقت نسخه فیس لیفت آریزو 6 پرو است که با پیشرانه قوی تر از قبل، لقب تند و تیز ترین سدان تولید داخل را به خودش اختصاص داده.

یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ زیر کاپوت آریزو 6 جی تی قرار گرفته که می تواند 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه با یک گیربکس 7 سرعته دبل کلاچ جفت می شود. آریزو 6 جی تی برای اینکه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد، تنها به 7 ثانیه زمان نیاز دارد.

آریزو ۶ جی‌تی از سیستم‌های کمک‌راننده فراوانی هم برخوردار است که ازجمله آن‌ها می‌توان به سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین، سیستم هشدار خروج از خط، رادار هشدار خروج از پارک، رادار هشدار باز شدن درب عقب، رادار نقطه کور، سیستم کمکی ماندن در بین خطوط، سیستم کمکی حرکت در ترافیک، کروز کنترل هوشمند تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار و… اشاره کرد.

هنوز قیمت دقیق این سدان چینی جدید بازار اعلام نشده است اما به گفته فونیکس، با قیمت بین یک میلیارد و ۴۰۰ تا یک میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد.

آریزو 5 برقی و تیگو 8 پلاگین هیبرید نیز از جمله مهمترین محصولات فونیکس در نمایشگاه خودرو اصفهان هستند و نشان از رویکرد جدید این برند در عرضه خودروهای پاک دارند. فونیکس تیگو 8 پرو مکس هم که این روزها فروش قابل توجهی را در بازار تجربه می کند، حسابی مورد توجه بازدیدکنندگان هفدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان قرار گرفته است.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی