پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نیسان نامی خودرو

نیسان ، نامی با بیش از 3 مدعی در ایران! / سر در گمی مشتریان در بازار

ماجرای واردات خودرو و پیچ و خم هایش ، حال به اینجا رسیده که بالاخره تعدادی شرکت موفق شدند چند دستگاه خودرو وارد کشور کنند و به متقاضیان خود بفروشند. اما در این میان برخی برندها بی توجه به سابقه حضورشان در سالهای گذشته، با شرکت های تازه کار قرار است وارد بازار شوند. نیسان، یکی از برندهای محبوب بازار است که دچار چندگانگی شده است.

javankhodro
دوشنبه - ۲۲ آبان ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

ماجرای واردات خودرو و پیچ و خم هایش ، حال به اینجا رسیده که بالاخره تعدادی شرکت موفق شدند چند دستگاه خودرو وارد کشور کنند و به متقاضیان خود بفروشند. اما در این میان برخی برندها بی توجه به سابقه حضورشان در سالهای گذشته، با شرکت های تازه کار قرار است وارد بازار شوند. نیسان، یکی از برندهای محبوب بازار است که دچار چندگانگی شده است. از طرفی نیسان ژاپن نمایندگی رسمی خود در ایران را به شرکت پارس خودرو داده (در بخش مونتاژ و تولید) ، و از طرفی از سالها قبل نمایندگی نیسان در لاین خودروهای وارداتی ، شرکت جهان نوین آریا بوده است. این دو شرکت پیش از این توانسته بودند بدون اختلال در کار یکدیگر به عرضه خودرو بپردازند، یکی تولید می کرد و یکی وارد!

اما حالا شرکتی به اسم نامی خودرو پیشرو به تازگی وارد میدان شده و مدعی است که نماینده فروش و خدمات پس از فروش نیسان در ایران است. شرکتی که حتی هنوز سایت اینترنتی آن هم در سرچ های گوگل نمایش داده نمی شود! اظهارات اخیر مدیر عامل این شرکت مبنی بر ورود 3 مدل نیسان 2023 و ایجاد 5 شبکه خدمات پس از فروش در مرحله اول است.

نامی خودرو

 

تصاویر منتشر شده نشان می دهد که این شرکت حتی خود را ((نماینده رسمی)) Nissan معرفی کرده ، اما در شرایط تحریم چگونه توانسته این نمایندگی را از ژاپن دریافت کند؟ البته شاید شرکت نامی خودرو پیشرو برای واردات خودروهای نیسان از چین اقدام کرده و به نماینده رسمی دانگ فنگ برای واردات محصولات نیسان تبدیل شده است.

حال سوال اینجاست که اگر شرکت سوم (که طبق شنیده ها شرکت های چهارم و پنجمی هم در راه هستند!) قرار است نیسان به کشور عرضه کند، آیا تعامل سازنده با نماینده سابق آن خصوصا در عرصه خدمات پس از فروش داشته است؟ این تعامل به صورت ساده این است که جهان نوین آریا قبول کند به نیسان های 2023 نامی خودرو خدمات پس از فروش ارائه دهد و تضمین تامین قطعات دهد، اما آیا اصلا این گزینه مورد توافق قرار گرفته است؟

امروز تفکر جدی در مورد دغدغه های مردم از خدمات پس از فروش و تامین قطعات، جای خود را به شلوغ کاری و جشن و بادکنک کاری برای رونمایی داده و هر روز یکی از شرکت ها برای رونمایی از تعداد محدود خودروهای وارداتی خود جشن و پایکوبی می گیرد.

دغدغه مردم این است که با واردات قطره چکانی و عرضه با تعداد محدود توسط برخی شرکت ها، از چه مرکزی باید خدمات پس از فروش بگیرند؟ آیا در همه استانهای کشور دسترسی به شبکه نمایندگی خدمات پس از فروش وجود دارد؟ حتی تامین قطعات تند مصرف و میان مدت مصرف این خودروها توسط شرکتی تازه کار با تیراژ عرضه بسیار محدود، آنقدر توجیه پذیر هست که مشتری را به دردسر نیندازد؟ جالب است که عرضه این خودروهای صفر کیلومتر خارجی آنقدر محدود است که حتی در بازار افترمارکت ، فروشندگان لوازم یدکی چندان تمایلی برای واردات قطعات این خودروها ندارند و برایشان صرف نمی کند سراغ این خودروها بروند.

چه زمان نارضایتی مشتریان خودروهای خارجی از عدم وجود قطعات و دریافت خدمات مناسب ، سر و صدا به پا کند ، چیزی است که باید بنشینیم و ببینیم!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی