پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فورد مدل 1927 ویرایش 2014 !

فورد مدل 1927 ویرایش 2014 ظاهر بدون تغییر… باطن دگرگون شده! کارگاه هالیوود هات‌راد که توسط تروی لَد مدیریت می‌شود، طی سال‌های گذشته با ارائه هات‌راد‌های بی‌نظرش، توانسته است رزومه خوبی را برای خود جمع‌آوری کند. از جمله معروف‌ترین گارگاه‌های این کمپانی هات‌راد Respect Tradition بر اساس رودستر سال 1932، فورد Road Tour 1940 و […]

javankhodro
شنبه - ۲۲ آبان ۱۳۹۵

فورد مدل 1927 ویرایش 2014

ظاهر بدون تغییر… باطن دگرگون شده!

کارگاه هالیوود هات‌راد که توسط تروی لَد مدیریت می‌شود، طی سال‌های گذشته با ارائه هات‌راد‌های بی‌نظرش، توانسته است رزومه خوبی را برای خود جمع‌آوری کند. از جمله معروف‌ترین گارگاه‌های این کمپانی هات‌راد Respect Tradition بر اساس رودستر سال 1932، فورد Road Tour 1940 و موستانگ HHR هستند که مورد آخر، در سال جاری میلادی در نمایشگاه اتومبیل سِما به نمایش درآمد.

hotrod-ford1927 (6)

hotrod-ford1927

به چند سال پیش باز می‌گردیم، زمانی که HHR، برای اولین بار با چاپ در نشریه rod&costum توانست نظر بسیاری را به خود جلب کند. HHR یک شورلت دهه 50 بود که سقف آن کوتاه شده بود. مالک و سفارش دهنده HHR، حالا تصمیم گرفته است تا دستی بر سر و روی یک فورد مدل T 1927 بکشد. مالک این فورد، کار اصلاح این فورد را با نگرشی کاملأ متفاوت از سفارش قبلی‌اش پیش برده و فورد مدل T بر خلاف شورلت که سقف کوتاهی داشت، دارای کابین مرتفع و بزرگی است؛ درست همانند نمونه کلاسیک.

و اولین موردی هم که مالک با تحویل این فورد به کارگاه بر روی آن تأکید کرد این جمله بود: “به سقف آن دست نزنید!” به جز سقف، سایر قطعات و ورق‌های فلزی این فورد کلاسیک، همگی تغییر یافته‌اند و همین امر، این پروژه را به یک چالش بزرگ تبدیل کرد زیرا مشتری به کارگاه سفارش داده بود تا این فورد ظاهر کلاسیک خود را حفظ کند اما با ظاهر اصلی‌اش کاملأ متفاوت باشد! این دستورالعمل تقریبأ غیرممکن به نظر می‌رسید.

hotrod-ford1927

hotrod-ford1927

جای دادن یک موتور بلوک کوچک در محفظه کوچک کاپوت این فورد، پا در کفش بزرگ‌تر کردن بود و با توجه به اینکه تمرکز اصلی روی تغییرات ظاهری و استایلینگ این هات‌راد بود، غیر ضروری به نظر می‌رسید. تغییرات از شیشه جلو شروع می‌شوند. لبه پایینی شیشه جلو، بالاتر آورده شده است تا با خط پایینی درها در یک راستا قرار بگیرد. به منظور زیبایی بیشتر و هم‌خوانی داشتن با جلوپنجره جدید، گلگیرها نیز تغییر شکل یافتند. دماغه کلاسیک فورد نیز جای خود را به یک کاپوت سه تکه داده است. از آنجایی که سفارش دهنده این هات‌راد، Zulu نام دارد، حرف Z را می‌توان در جای جای این هات‌راد مشاهده کرد؛ حتی مابین اتصالات سیستم تعلیق جلو.

از ابتدا قرار بوده که این هات‌راد قابلیت استفاده روزمره را داشته باشد. Zulu می‌گوید “من با راندن شورلت در منطقه هالیوود که هات‌راد قبلی‌ام بود، تمام چشم‌ها را به آن خیره می‌کردم. حالا که از لوس آنجلس به تگزاس نقل مکان کرده‌ام می‌خواهم علی‌رغم تغییر مکان، واکنش مردم بدون تغییر باقی بماند.”

hotrod-ford1927

hotrod-ford1927

شاسی

کارگاه هالیوود هات راد، یک شاسی طویل‌تر با فاصله محوری بیشتر را با پروفیل استیل برای این هات‌راد ساختند. اکسل Superbell به میزان 10 سانتی متر از انواع رایج کوچکتر بوده و در حقیقت، باریک‌ترین اکسلی است که این برند عرضه می‌کند. این اکسل ها در دو طرف به کمک فنرهای JRI ختم می‌شوند. پدال‌های پایی این هات‌راد با نمونه‌های Wilwood تعویض شده‌اند و ترمزها جای خود را به ترمزهای Wilson Welding داده‌اند.

hotrod-ford1927 (6)

hotrod-ford1927

نیروی محرک و چرخ ها

قلب تپنده این فورد یک موتور بلوک کوچک 350 جنرال موتورز است که به سیستم اگزوز دست‌ساز HHR و رادیاتور U.S Radiator مجهز شده است. نیروی این موتور قدرتمند به چرخ‌های 15×6 اینچ در جلو و 15×8 اینچ مجهز به تایرهای BFGoodrich در عقب منتقل می‌شود. رینگ‌های این هات‌راد ساخت Wheelsmith بوده که دارای سرپوش توپی هستند و ظاهر کلاسیک و زیبایی دارند.

hotrod-ford1927 (6)

hotrod-ford1927

بدنه و رنگ

این هات‌راد شاید بسیار قدیمی ‌به نظر برسد اما دلیل نمی‌شود که تغییری روی آن صورت نگرفته است بلکه بالعکس، یکایک پنل‌های بدنه تغییر یافته‌اند. قاب جلوپنجره از جوش دادن دو قاب جلوپنجره فورد 1932 ایجاد شده سپس با برش خوردن، به‌ اندازه عرض بدنه این هات‌راد باریک شد. بدنه این فورد نزدیک به 8 سانتی‌متر طویل‌تر شده است. گلگیرها نیز برای هارمونی داشتن با سایر تغییرات طویل‌تر شدند تا ظاهری گوه شکل را به خود بگیرند. در قسمت عقب، در صندوق بار کاملأ با یک نمونه دست‌ساز جایگزین شده است. مخزن سوخت به عاریت گرفته شده از فورد 1932 و چراغ‌های عقب از فورد 1937 برگرفته شده و درون یک محفظه دست ساز قرار گرفته است. رنگ منحصر‌به‌فرد Oxblood نیز یک ترکیب رنگی خارق‌العاده از شرکت PPG است.

hotrod-ford1927 (6)

hotrod-ford1927

کابین

جلو داشبورد دست‌ساز این هات‌راد به مجموعه نشان‌دهنده‌های اولدزمبیل دهه 50 تجهیز شده است و دستخوش اصلاحاتی نیز شده‌اند. پدال‌های اصلی این هات‌راد با نمونه‌های ساخت Wilwood تعویض شده‌اند. HHR یک سیستم تهویه را توانسته در این داشبورد کوچک بگنجاند که کار به هیچ وجه آسانی نبود. در پشت صندلی‌ها، سیستم صوتی Alpine قرار گرفته است. شرکت مارک لوپز الگانس نیز صندلی‌های سفارشی و پنل درها را با چرم خاکستری روشن روکش کرده است ضمن اینکه کف پوش کابین به فرش آلمانی مزین شده است تا این هات‌راد از نظر کیفیت در مقابل سدان‌های لوکس بازار کم نیاورد!

hotrod-ford1927 (6)

hotrod-ford1927

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی