پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پورشه پانامرا توربو E-hybrid

معرفی پورشه پانامرا جدید با پیشرفت‌های شگفت انگیز!

پورشه پانامرا جدید با یک پیشرانه پیشرفته و تغییرات جذاب ظاهری رونمایی شد.

فاطمه علی اصغری
دوشنبه - ۶ آذر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

نسل جدید خودرو پورشه پانامرا با یک پیشرانه پیشرفته و تغییرات ظاهری جذاب رونمایی شد. نسل خودروهای پانامرا، که خودروهای هیبریدی و برقی پورشه هستند، یکی از محبوبترین سری خودروهای این کمپانی بزرگ میشود. حالا نیز نسل سوم این خودروها معرفی شده که بنابه تقاضای زیاد مشتریان، پورشه برای تامین خودروها، این نسل خودروها در 4 مدل E-Hybrid معرفی کرده است.

تفاوت این مدل ها در این است که هر چه مدل بالاتر میرود، از لحاظ فنی قوی تر شده و از لحاظ مصرف نیز کم مصرف میشود. همچنین برد تمام الکتریکی نیز یکی از فاکتورهای مدل بالا بودن این نسل از خودروهای پورشه است. فعلا هم پورشه مشخصات یکی از این ۴ مدل نسل سوم خودروهای خود را معرفی کرده است و از مابقی اطلاعاتی در دسترس نیست.

نسخه ای اطلاعات آن منتشر شده است پانامرا توربو E-Hybrid نام دارد و ما مشخصات آن را بررسی خواهیم کرد.

مشخصات فنی پانامرا توربو E-Hybrid

این خودرو مجهز به یک موتور 4 لیتری V8 توئین توربو با توربوشارژرهای اصلاح‌شده و یک موتور تمام الکتریکی یکپارچه با گیربکس است. موتور برقی این خودرو از یک باطری 25.9 کیلووات ساعتی استفاده میکند. گیربکس هشت سرعته دوکلاچه بروز شده نیز در تنظیم پیشرانه کمک خواهد کرد.

پورشه پانامرا توربو E-hybrid

بنابر اطلاعات منتشر شده، یکپارچه کردن گیربکس و موتور الکتریکی و قرار دادن آنها در یک محفظه مشترک باعث شده است تا وزن خودرو حدود ۵ کیلوگرم کاهش داشته و تولید قدرت موتور الکتریکی بیشتر شده و می‌تواند تا ۱۹۰ اسب بخار به تنهایی قدرت تولید کند. هر دو موتور این خودرو با قدرت عجیب خود، مجموعا توان تولید ۶۸۰ اسب بخار قدرت را دارند که باعث شده است شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را فقط در عرض ۳ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت را طی کند.

بنابر گفته‌ها، این مدل در واقع رتبه دوم را از آن خود دارد و دو مدل ضعیف‌تر نیز پس از این ساخته شده است.

بررسی نسخه های تمام بنزینی پانامرا

نسخه های تمام بنزینی هم با نام های پانامرا پایه و پانامرا 4 معرفی شده است. تفاوت این دو مدل در این است که پانامرا پایه، از نوع محرک عقب است و پانامرا 4 از نوع چهار چرخ محرک است. هر دو خودرو از موتور ۲.۹ لیتری V6 توربو استفاده می‌کنند.

این موتور با پیشرفت‌هایی که مثل بهبود فشار بوست، تزریق سوخت و زمان‌بندی جرقه‌زنی شمع‌ها یافته است، توان تولیدی را تا ۳۵۳ اسب بخار قدرت و گشتاور را ۵۰۰ نیوتون متر افزایش داده است. به لطف این موتور ارتقاء یافته، حالا هر دو خودرو نیز سریعتی شده اند؛ بطوریکه شتاب ۰ تا ۹۶ ثانیه در پانامرا پایه ۵ ثانیه و در نسخه چهارچرخ محرک ۴.۷ ثانیه طول است.

بررسی سیستم تعلیق پورشه پانامرا توربو E-Hybrid

در نسل جدید پانامرا، سیستم تعلیق از نوع بادی دو محفظه ای و دو سوپاپی است که سیستم تعلیق فعال پورشه نیز کنترل آنها را بر عهده دارد. در این سیستم کنترل سیستم تعلیق، از فشرده‌سازی و برگشت کمک‌فنر از هم جدا شده است که باعث راحتی بیشتر میشود.

پورشه پانامرا توربو E-hybrid

همچنین پورشه دو مورد را نیز به صورت سفارشی در خودروی شما تعبیه میکند. سیستم کنترل سواری فعال، که در تمام نسخه های تمام بنزینی Panamera وجود دارد را به صورت سفارشی در نسخه های هیبریدی هم قرار میدهد. این سیستم که قرار است بادی رول و تمام حرکات بدنه خودرو را کنترل کند، باعث میشود خودرو مانند موتورسیکلت در پیچ خم شود. همچنین سیستم کنترل بر فرمان گیری برای چرخ های عقب نیز سفارشی خواهند بود.

مشخصات ظاهری پورشه پانامرا توربو E-Hybrid

خودروهای نسل سوم Porsche Panamera در مقایسه با نسل های قبل تغییرات ظاهری چندان زیادی نداشته‌اند ولی تغییرات محسوس است و باعث تمایز این نسل از نسل های قبل میشود. بطوریکه در این نسل چراغ های LED جلو از نوع ماتریکس بوده و در قسمت بالای جا پلاک هم یک ورودی هوا اضافه گذاشته است تا روند کاهش دما موتور سهولت یابد.

گویا پورشه قصد دارد علاوه بر تغییرات ظاهری که در این نسل انجام شده است، در هر مدل نیز ویژگی های منحصر با آن مدل را داشته باشد. حال در نسخه پانامرا توربو E-hybrid، نوع دماغه منحصر در این مدل شده و دیفیوزر عقب، سر اگزوزهای برنزی و در طرفین ورودی‌های هوای جلو، رنگ خاص توربونایت باعث تمایز این مدل خواهد شد.

پورشه پانامرا توربو E-hybrid

در نسل جدید کنسول بازطراحی شده و شاهد نوع جدیدی از کنسول ها هستیم. همچنین یک نمایشگر ۱۰.۹ اینچی نیز قابل سفارش خواهد بود که اطلاعاتی مانند نمایش عملکرد خودرو و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نمایش خواهد داد.

قیمت پورشه پانامرا توربو E-hybrid

پورشه ثبت نام نسل جدید خودروهای جدید پانامرا را شروع کرده است و در بهار ۲۰۲۴ به نمایندگی‌ها خواهد رسید. قیمت پایه از ۱۰۱,۵۵۰ دلار آغاز می‌شود و برای پانامرا ۴، ۱۰۸,۵۵۰ دلار خواهد بود. نسل جدید پانامرا در کارخانه لایپزیگ تولید خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: گجت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی