پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید ۷۴۲ هزار دستگاه خودرو در سال جاری

مدیر کل صنایع خودروی وزارت صمت گفت: در سال جاری حدود ۷۴۲ هزار دستگاه خودروی سواری به‌صورت عبورمستقیم و کامل تولیده شد که در مقایسه با ۶۲۱ هزار دستگاه تولید کامل مدت مشابه پارسال از رشد ۲۰ درصدی برخوردار شد.

فاطمه علی اصغری
چهارشنبه - ۱۵ آذر ۱۴۰۲

به گزارش  پایگاه خبری جوان خودرو؛ 

عبدالله توکلی لاهیجانی اظهار داشت: در سال جاری حدود 742 هزار دستگاه خودروی سواری به‌صورت عبور مستقیم و کامل تولید شده که در مقایسه با 621 هزار دستگاه تولید کامل مدت مشابه پارسال‌، رشد 20 درصدی را نشان می‌دهد.

توکلی لاهیجانی بیان داشت: در سال جاری 107 هزار دستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از 43 درصد رشد برخوردار بوده است.

وی بیان داشت: علاوه بر این در 8 ماهه اول امسال حدود 2 هزار و 300 دستگاه خودروی ون تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 3 درصد رشد را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول وزارت صمت اظهار داشت: تولید حدود 25 هزار دستگاه انواع خودروی سنگین (کامیون، کامیونت و کشنده) و رشد 26 درصدیی تولید در این حوزه از دیگر آمار قابل ذکر است.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت افزود: در مدت یاد شده 394 هزا ردستگاه موتور سیکلت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از 41 درصد رشد برخوردار بوده است.

وی افزود: علاوه بر این در 8 ماهه اول امسال حدود 205 هزا ر دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شده که در مقایسه با تولید 114 هزار دستگاه در مدت مشابه پارسال حدود 80 درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.

توکلی لاهیجانی یبان داشت: در این مدت سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کشور 23 درصد بوده است.

منبع: فارس

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی