پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

رکود مطلق در بازار خودرو ایران

طبق گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌‌داران و فروشندگان خودروی تهران، رکود مطلق در بازار خودرو ایران ایجاد شده و خبری از خرید و فروش نیست.

فاطمه علی اصغری
شنبه - ۱۸ آذر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ 

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو، طی یک گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت در ده روز اخیر، قیمت‌ها در بازار خودرو تغییر محسوس و خاصی نداشته و قیمت‌ها در چند خودرو کاهش و در چند خودرو بالا رفته است. مثلا در چند روز گذشته، قیمت پژو پارس 507 میلیون تومان بوده و 5 میلیون گران‌تر شده و مدل TU5 هم از 625 میلیون تومان به 640 میلیون تومان رسیده است. از طرفی خودرو پژو 207 اتومات 800 میلیون تومان بوده و حالا 20 میلیون تومان ارزان‌تر شده است. 207 دنده‌ای هم پنج میلیون ارزان‌تر شده و قیمت آن به 635 میلیون تومان رسیده است.

ثبات نسبی قیمت‌ها و رکود بازار خودرو ایران

سعید مؤتمنی در ادامه اظهار کرد بقیه خودروها افزایش قیمتی در 10 روز اخیر نداشته‌اند و بین خودروهای مونتاژی هم هایما S7 پنجاه میلیون تومان گران‌تر شده؛ چون از سمت خودروساز فاکتور نمی‌شود. بنابراین رکودی مطلق در بازار خودرو ایران به‌وجود آمده و خبری از خرید و فروش خودرو و مشتری نیست. عرضه خودرو توسط خودروسازان از عوامل ارزان یا گران شدن خودروهاست. زمانی که خودرو فاکتور شود خودرو ارزان می‌شود و زمانی که فاکتور نشود، خودرو گران‌تر می‌شود که هایما S7 یک نمونه از این اتفاق است. درباره خودروهای وارداتی هم باید گفت که آنها در سامانه یکپارچه در حال عرضه بوده، ولی هنوز به بازار نرسیده‌اند و اگر به بازار برسند، آثار مثبت و خوبی روی قیمت‌ها می‌گذارند.

انتهای پیام/

منبع: گجت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی