پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

افزایش شش درصدی تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو

گروه صنعتی ایران‌خودرو موفق شده در هشت ماهه امسال رشد شش درصدی را در تولید انواع خودرو سواری و تجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رقم بزند.

فاطمه علی اصغری
چهارشنبه - ۲۲ آذر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از ایکوپرس- آمار و اطلاعات گروه صنعتی ایران خودرو حکایت از حفظ روند رو به رشد تولید در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

طبق آمار تجمیعی منتشر شده، بزرگ ترین خودروساز کشور در هشت ماهه امسال توانسته ۳۵۷ هزار و ۶۹۵ دستگاه خودرو در حوزه‌های سواری و تجاری سنگین و نیمه سنگین را به تولید برساند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد شش درصدی را به ثبت رسانده است.

ایران خودرو در هشت ماهه سال گذشته ۳۳۶ هزار و ۵۴۵ دستگاه خودرو سواری و تجاری سنگین و نیمه سنگین تولید کرده است.

براساس این گزارش، برخی رسانه‌ها با تفسیر نادرست از اطلاعات سایت کدال مدعی کاهش تولید مکانیکی خودرو سواری در ایران‌خودرو شده‌اند، در صورتی که این ادعا صحت نداشته و توضیحات درج شده در جداول سایت کدال نیز افزایش تولید مکانیکی خودرو سواری در هشت ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را تایید می‌کند.

این گزارش می‌افزاید، براساس توضیحات ارایه شده در سایت کدال، ایران‌خودرو در هشت‌ ماهه امسال ۳۴۶ هزار و ۱۹۹ دستگاه خودرو در حوزه سواری تولید کرده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته که این عدد ۳۲۵ هزار و ۸۲۰ دستگاه خودرو سواری بوده، افزایش شش درصدی داشته است.

مفهوم آمار تولید در صنعت خودروسازی همان تولید مکانیکی (خروجی سالن های مونتاژ) است که در سایت کدال به شرح جدول زیر افشا شده است:

تولید ایران خودرو
در حال حاضر با برنامه‌ریزی صورت گرفته در شبکه تامین، تولید روزانه دوهزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو دنبال و پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های پایانی امسال و بهبود شرایط تامین، تولید در بزرگ‌ترین خودروساز کشور بیش از پیش شتاب گیرد.

افزایش عرضه در آبان ماه

در همین حال صدور فاکتور و عرضه خودرو در آبان ماه افزایش قابل توجهی یافته و در این ماه بیش از ۵۶ هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان شده است که از ابتدای سال تاکنون، بیش‌ترین حجم عرضه بعد از تیرماه، به آبان‌ماه اختصاص یافته است.

مجموعه کارکنان خطوط تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو، همت و تلاش خود را به کار بسته‌اند تا امسال تولید را با ارایه عملکرد مطلوبی در مسیر تحقق اهداف عالیه گروه به پایان برسانند و به طور حتم با همکاری شبکه تامین تحقق اهداف دور از دسترس نخواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی