پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

Vistiq

ویستیک، خودرو الکتریکی جدید کادیلاک+ عکس

کادیلاک از خودرو الکتریکی جدید خود ویستیک رونمایی کرد.

فاطمه علی اصغری
شنبه - ۲۵ آذر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

Vistiq شاسی بلند برقی سه ردیفه‌ای است که چند سال آینده این خودروساز را به تصویر می‌کشد.

کادیلاک، خودروساز خوشنام آمریکایی به سرعت به سمت آینده تمام الکتریکی خود پیش می‌رود. کادیلاک پس از این‌که لیریک را به‌عنوان اولین خودرو الکتریکی خود معرفی کرد و همچنین از کادیلاک اسکالید IQ، اپتیک و سلستیک پرده برداشت، حالا بر اساس جدیدترین اخبار خودرو اولین تصاویر از «ویستیک» (Vistiq) را به اشتراک گذاشته است.

معرفی شاسی بلند برقی کادیلاک ویستیک

ویستیک شاسی بلند الکتریکی سه ردیفه‌ای است که مشابه بقیه محصولات الکتریکی کادیلاک، هویت منحصر به فرد این خودروساز را با المان‌های روز مختص به خودروهای الکتریکی ترکیب می‌کند. بنا به گفته کادیلاک، این خودرو در محدوده بین شاسی بلند سایز متوسط لیریک و شاسی بلند سایز بزرگ اسکالید IQ قرار می‌گیرد. اگرچه ابعاد این خودرو جدید مشخص نشده است، با توجه به اطلاعات و تصاویر منتشر شده تا به اینجا به نظر می‌رسد در حد و اندازه کادیلاک XT6 است.

از ویستیک فقط دو تصویر منتشر شده است که نمای جلو و عقب آن را نشان می‌دهند. با این حال، با توجه به همین تصاویر می‌توان دید که شیشه‌ها ارتفاع زیادی دارند و احتمالاً فضای زیادی برای سر سرنشینان در هر سه ردیف در نظر گرفته شده باشد. جلوپنجره نورانی، المان‌های نوری بیرونی، تزئینات پر زرق و برق فراوان و دستگیره‌های درب بیرون‌پر هم به چشم می‌خورند؛ این المان‌های نوری را پیش‌تر در لیریک و کادیلاک IQ مشاهده کرده بودیم. این شاسی بلند همچنین سوار بر رینگ‌های 22 اینچی با تایرهای چهار فصل میشلن پایلت اسپرت شده است.

Vistiq

مشخصات فنی دقیق Vistiq هم مشخص نیست، ولی با توجه به نشان 600E4 روی درب عقب این شاسی بلند برقی باید همان پیشرانه لیریک 600E4 در آن به کار رفته باشد. این نسخه لیریک که سیستم محرکه دو دیفرانسیل هم دارد، می‌تواند با دو موتور الکتریکی 500 اسب بخار و 610 نیوتن متر گشتاور تولید کند. انتظار می‌رود ویستیک هم از همین پیشرانه با خروجی حداقل یکسان بهره ببرد و از آنجایی که مثل لیریک بر پایه پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز توسعه پیدا کرده است، در یک نسخه دیفرانسیل عقب با خروجی کمتر هم عرضه شود.

ویستیک سال آینده به‌عنوان مدل ۲۰۲۶ به تولید می‌رسد و همان‌طور که کادیلاک وعده داده است، با نزدیک‌تر شدن به زمان تولید جزئیات بیشتری درباره این اس یو وی به اشتراک گذاشته می‌شود. به گفته این خودروساز آمریکایی در وب‌سایت رسمی خود، در حال حاضر برای اکثر سگمنت‌های لوکس یک محصول برقی معرفی کرده‌اند و خودروهای برقی آن‌ها تا ۲ سال آینده بازارهای جهانی کلیدی را پوشش خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: گجت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی