پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کوشا خودرو از نسل پنجم کیا K5 رونمایی کرد؛ سدان جدید کیا در راه ایران

امروز کوشا خودرو در شوروم مرکزی خود که در کیلومتر چهار جاده مخصوص تهران – کرج واقع است، از جدیدترین محصولش، یعنی کیا K5 رونمایی کرد. کوشا خودرو از جمله شرکت‌هایی است که به محض آزاد شدن واردات خودرو، کیا پگاس، سراتو، سونت، سلتوس، سید و اسپورتیج جدید را به بازار ایران معرفی کرد. امروز […]

مهدی درفشی
سه شنبه - ۲۸ آذر ۱۴۰۲

امروز کوشا خودرو در شوروم مرکزی خود که در کیلومتر چهار جاده مخصوص تهران – کرج واقع است، از جدیدترین محصولش، یعنی کیا K5 رونمایی کرد. کوشا خودرو از جمله شرکت‌هایی است که به محض آزاد شدن واردات خودرو، کیا پگاس، سراتو، سونت، سلتوس، سید و اسپورتیج جدید را به بازار ایران معرفی کرد. امروز نیز با رونمایی از K5، سبد محصولاتش را توسعه و یک سدان D سگمنت را به آن اضاقه کرد. البته، باید توجه داشت که کیا K5 نسبت به اکثر خودروهای وارداتی غیر چینی، از یک پیشرانه نسبتا قدرتمند بهره می‌برد. نسل پنجم این سدان کره‌ای که با کد DL3 شناخته می‌شود، در سال 2019 میلادی به بازار جهانی معرفی شد.

تجهیزات ایمنی و رفاهی کیا K5

وجود سقف ارزی 20 هزار دلاری برای خودروهای وارداتی، سبب شده تا واردکنندگان به ناچار از سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی خودروهای وارداتی بکاهند. کیا K5 نیز از این مسئله در امان نبوده و با نگاهی کوتاه به لیست تجهیزات آن، مشخص خواهد شد که این سدان کره‌ای در این بخش چیز خاصی برای ارائه ندارد. از جمله تجهیزات ایمنی و رفاهی کیا K5 کوشا خودرو، می‌توان به دو کیسه ایمنی هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، چراغ‌های LED جلو و عقب، کروز کنترل، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن، پوشش پارچه‌ای صندلی‌ها، سیستم تهویه مطبوع دستی، صفحه نمایشگر هشت اینچی به همراه اپل کارپلی و اندروید اتو اشاره کرد.

مشخصات فنی کیا K5 مدل 2023 کوشا خودرو چیست؟

کوشا خودرو کیا K5 را با یک موتور چهار سیلندر دو لیتری تنفس طبیعی که 150 اسب بخار قدرت و 196 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، به بازار ایران عرضه خواهد کرد. در کیا K5 کوشا خودرو، یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیروی پیشرانه را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. روی کاغذ، شاید کیا K5 نسبت به اکثر رقبای چینی‌اش در بازار ایران، از قوای محرکه ضعیف‌تری برخوردار باشد. اما بدون شک، هماهنگی خوب پیشرانه و گیربکس محصولات این برند کره‌ای به قدرت و گشتاور اکثر خودروهای چینی خواهد چربید! نبود مواردی چون سیستم پرخوران و پاشش مستقیم سوخت، از حساسیت‌های پیشرانه کیا K5 به بنزین کاسته و طبیعتا نیز کاهش استهلاک را به همراه خواهد داشت.

سدان جدید کوشا خودرو چند؟

تا لحظه نگارش این گزارش، جزئیات دقیقی از قیمت و زمان عرضه کیا K5 مشخص نیست. اگر چه همانند سایر خودروهای وارداتی، کیا K5 نیز از طریق سامانه یکپارچه عرضه خواهد شد. در مورد قیمت آن می‌توان اظهار داشت که با توجه به قیمت برخی از خودروهای وارداتی که اخیرا اعلام شده، اعلام قیمت بین دو تا سه میلیاردی برای کیا K5 به دور از تصور نخواهد بود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی