پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آذین روکش

چگونه چادر خودرو باعث افزایش طول عمر خودرو میشود؟

همه ما میدانیم که اگر خودرو برای مدت طولانی در معرض عوامل محیطی و فیزیکی قرار بگیرد به بدنه، کابین و موتور خودرو آسیب هایی وارد میشود که موجب آسیب خودرو شما و ضرر مالی میشود. در این حالت استفاده از پارکینگ های مسقف بهترین راه حل است اما اگر امکان استفاده از پارکینگ مسقف را ندارید استفاده از چادر خودرو جایگزین خوبی برای آن است.

javankhodro
شنبه - ۲ دی ۱۴۰۲

همه ما میدانیم که اگر خودرو برای مدت طولانی در معرض عوامل محیطی و فیزیکی قرار بگیرد به بدنه، کابین و موتور خودرو آسیب هایی وارد میشود که موجب آسیب خودرو شما و ضرر مالی میشود. در این حالت استفاده از پارکینگ های مسقف بهترین راه حل است اما اگر امکان استفاده از پارکینگ مسقف را ندارید استفاده از چادر خودرو جایگزین خوبی برای آن است.

چادر خودرو چیست؟

چادر یا روکش خودرو در واقع نوعی پارچه از جنس پلاستیک، برزنت، نخ و یا ترکیبی از چند جنس مختلف می باشد. که به وسیله یک الگو مشخص  در اندازه های مختلف، برای مدل های مختلف خودرو ساخته میشود. در واقع هر خودرو چادر مخصوص به خود را دارد. چادر خودرو، خودرو شما را در برابر برف، باران و هر گونه آسیب های محیطی محافظت میکند.

اهمیت استفاده از چادر خودرو

1-ماندن خودرو برای مدت طولانی زیر نور آفتاب و یا باران های اسیدی به بدنه خودرو آسیب میزند استفاده از چادر خودرو به عنوان روکش از این آسیب ها جلوگیری میکند.

2-از آنجایی که اشعه خورشید میتواند موجب پوسته شدن رنگ ماشین گردد و اگر اشعه خورشید به صورت مستقیم به فضای داخلی خودرو بتابد تاثیر منفی بر روکش صندلی خودرو و بخش های پلاستیکی میگدارد، استفاده از چادر خودرو از تایش مستقیم اشعه آفتاب جلوگیری میکند.

3-هنگامی که نور خورشید به طور مستقیم از شیشه خودرو به فضای داخلی خودرو شما می تابد خودرو شمارا به یک محیط گرم غیر قابل تحمل تبدیل میکند در چنین شرایطی شما ناچار به روشن کردن کولر میشوید که این مسئله علاوه بر اینکه سبب اتلاف زمان شما میشود بلکه مصرف سوخت را نیز بالا میبرد.

4-در فصول سرد سال با پایین آمدن درجه هوا سرما افزایش میابد و وسایلی که در معرض سرما هستند دچار یخ زدگی میشوند. خودرو نیز از دسته وسایلی است که در صورتی که در معرض این هوای سرد قرار بگیرد موتور خودرو دچار یخ زدگی میشود چادر خودرو این امکان را به شما میدهد که از خودرو خود در برابر سرما محافظت کنید.

5-اگر از دسته افرادی هستید که از پارکینگ های مسقف برخوردار نیستید و ناچار هستید که خودرو خود را کنار خیابان رها کنید و یا نزدیک به خانه تان پارک کنید. خطراتی از جمله خراش بدنه خودرو و شکستن شیشه خودرو، خودرتان را تهدید میکند، چادر خودرو به عنوان پوششی روی خودروتان را میپوشاند و از خطرات احتمالی جلوگیری میکند.

6-فضله پرندگان دارای ماده اسیدی است که اگر روی بدنه خودرو بریزد رنگ بدنه دچار آ؛سیب و از بین رفتن رنگ بدنه خودرو میشود استفاده از چادر خودرو به عنوان لایه محافظتی عمل میکند و از این آسیب ها جلوگیری میکند.

7-بارش باران به مرور زمان باعث پوسیدگی بدنه خودرو میشود زمانی که از یک چادر خودرو ضد آب استفاده کنید این مشکل برطرف میشود.

تمامی موارد ذکر شده بیانگر آسیب خودرو شما در گدر زمان به دلیل تابش مستقیم نور آفتاب و یا بارش باران های اسیدی میباشد. از این رو بهترین راه حل برای سالم ماندن خودرو شما استفاده از چادر خودرو است.

مزایای استفاده از چادر

در قسمت بالا بخشی از علت اهمیت استفاده از جادر خودرو را بیان کردیم اکنون به بررسی مزایای استفاده از خودرو میپردازیم. این مقاله به شما کمک میکند تا برای خرید این محصول اطمینان بیشتری حاصل کنید.

آذین روکش

نقش چادر در تمیز ماندن خودرو

با توجه به مزایا و معایب چادر خودرو میتوان به نقش چادر خودرو در پاکیزگی آن نیز اشاره کرد. اغلب برای شما پیش می اید که خودروتان را زیر درختان پارک کنید و همانطور که میدانید درختان سایه دار مانند کاج و … نوعی شیره تولید میکنند که روی زمین میریزد و هنگامی که خودرو شما زیر این درختان قرار بگیرد بی شک این شیره چسبناک روی آن میریزد.

تاثیر جنس چادر خودرو در سلامت خودرو

اگر با در نظر گرفتن مزایا و معایب چادر خودرو تصمیم به خرید چادر خودرو دارید سعی کنید از چادر های خودرو ضدآب و چهار فصل استفاده کنید. این چادر ها از جنس پلاستیک و الیاف هستند که یک لایه زیرین به عنوان آستر تشکیل شده که از نفوذ هرگونه آب و آلودگی جلوگیری میکند.

هنگامی که در فصل گرم سال و در تابستان برای در امان ماندن وسیله ی نقلیه ی خود از نور تیز و داغ خورشید چادر ماشین را روی خودرو قرار می دهید، جنس و نوع الیاف این چادر پلاستیکی طوری گرما را به خود جذب می کند که فضای داخلی ماشین داغ می شود و همچنین رنگ روی بدنه از شدت گرمای جذب شده در مدت کوتاهی فورا دچار آسیب های جدی می شود. اگر درصدد رفع این مشکلات هستید استفاده از یک چادر با متریال مناسب به شما کمک خواهد کرد.

محافظت از سایر قسمت های خودرو

اگر نگران سایر قسمت های کابین خودرو خود هستید و به دنبال راه حلی برای محافظت از آنها هستید خرید روکش صندلی خودرو و استفاده از آنها باعث تمیز و سالم ماندن صندلی های فابریک خودرو میشود. از طرفی دیگر برای محافظت از کفی فابریک خودرو خرید کفپوش خودرو به شما در سالم ماندن خودروتان کمک میکند.

چند نکته هنگام استفاده از چادر

1-اگر خودرتان نیاز به چادر خودرو ندارد ان را از روی ماشین بردارید، این کار باعث افزایش طول عمر روکش خودرو میشود.

2- هرگز چادر خیس را داخل کیف آن به مدت طولانی قرار ندهید، این کار باعث پوسیده شدن چادر خودرو میشود.

3- از شستو شوی بیش از اندازه چادر خودرو جلوگیری کنید این کار سبب افزایش طول عمر چادر خودرو میشود.

خلاصه مطالب

به طول کلی همانطور که گفتیم اگر بنا به دلایلی قابلیت استفاده از پارکینگ را ندارید، استفاده از چادر خودرو سبب رهایی شما از مشکلات میشود. چادر خودرو به شما کمک میکند تا از خودرو خود در برابر عوامل آسیب زا حفاظت کنید. در مقابل استفاده از چادر خودرو نیز نیاز به مراقبت دارد که در قسمت های بالا در باره آن بحث کردیم.

 کلام اخر

اگر برای خرید چادر خودرو دچار تردید هستید و اطلاعات کافی راجب آن ندارید این مقاله به شما کمک میکند تا مزایا و معایب و دلیل استفاده از چادر خودرو را به خوبی درک کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی