پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اکسید اکسلانتیکس ES

اکسید اکسلانتیکس ES ؛ سدانی دوست داشتنی!

سدان الکتریکی اکسید اکسلانتیکس ES (Exlantix ES) اولین بازار یابی خود را در چین انجام داده است.

فاطمه علی اصغری
دوشنبه - ۴ دی ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

این مدل در پنج سطح با قیمت ۳۱,۶۰۰ – ۴۷,۵۵۰ دلار موجود است. تریم برتر اکسلانتیکس ES دارای قدرت ۳۵۳ کیلو واتی (۴۷۳ اسب بخاری) است که برای شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۳.۷ ثانیه مناسب است. نسخه دور برد آن تا ۹۰۵ کیلومتر برد پیمایشی دارد. به گفته یین توگیو، رئیس چری، برچسب قیمت بین المللی اکسلانتیکس ES می تواند به ۱ میلیون یوان (۱۴۰,۰۰۰ دلار) برسد.

اکسلانتیکس یک سری رده بالا از خودرو های انرژی های نو با برند اکسید متعلق به چری است. در چین، مدل های اکسلانتیکس با نام استرا (Sterra) شناخته می شوند. با این حال، این سری به صورت بین المللی با نام اکسلانتیکس در نمایشگاه خودرو ژنو در دوحه عرضه شد. به گفته منابع ، اکسلانتیکس به عنوان یک برند مجزا در یک پله بالا تر از اکسید به فروش خواهد رسید. خط مدل آن تا سال ۲۰۲۶ شامل ۶ خودرو می شود. در سال ۲۰۲۴، اکسلانتیکس وارد بازار های بین المللی خواهد شد که از خاورمیانه، روسیه و آسیای مرکزی شروع می شود.

همه آنچه باید در مورد اکسید اکسلانتیکس ES بدانید

اکسید اکسلانتیکس ES مبتنی بر پلتفرم E0X است که توسط چری توسعه یافته است. این معماری برای خودرو های برقی و برقی با برد افزایش یافته طراحی شده است. همین پلتفرم زیربنای لوکسید S7 از چری و هواوی است. طراحی بیرونی اکسلانتیکس  ES توسط Pier Luigi Ferrari که قبلا در پینین فارینا کار می کرد، انجام شده است.

اکسید اکسلانتیکس ES1

اکسید اکسلانتیکس ES شبیه اکثر سدان های امروزی است. دارای خط سقف صاف، دستگیره های درب جمع شونده و کاپوت شیب دار است. ویژگی متمایز آن پنل های LED تعاملی در جلو است که به آن پنل های سیگنال هوشمند (ISD) می گویند. این ویژگی اولین بار توسط هایفای X CUV مورد استفاده قرار گرفت. ضریب درگ اکسید اکسلانتیکس ES 0.205 Cd محاسبه شده که بهتر از تسلا مدل S است. ابعاد دقیق این سدان الکتریکی ۴۹۴۵/۱۹۷۸/۱۴۸۰ میلی متر با فاصله بین دو محور ۳۰۰۰ میلی متر است.

در داخل، اکسید اکسلانتیکس ES یک صفحه نمایش بزرگ ۱۵.۶ اینچی دارد. همچنین دارای یک فرمان دو شاخه با صفحه پشت کیلومتر دیجیتال و یک تعویض گر دنده در پشت آن است. در فضای میان صندلی های جلو دو پد شارژ تلفن بی سیم و یک فضای مخفی ذخیره سازی وجود دارد. ویژگی قابل توجه اکسلانتیکس ES داشتن ۲۳ بلندگو است.

پیشرانه و محدوده قیمت

این سدان برقی مجهز به سیستم تعلیق بادی همراه با سیستم CDC است. به گفته سازنده، عمر سرویس آنها ۳۰۰ هزار کیلومتر است.

انواع مختلفی از اکسلانتیکس ES بر اساس پیشرانه و برچسب قیمتی وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی