پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

علی آبادی

علی آبادی: تأخیری در واردات خودرو نیست

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تاخیری در واردات خودرو نیست اکنون سامانه‌ها برقرار شده است و تعداد زیادی درخواست از متقاضیان خودرو دریافت کرده و عده‌ای هم در مسیر شماره گذاری هستند و بقیه هم تا چند ماه آینده خودرو تحویل می‌گیرند.

فاطمه علی اصغری
شنبه - ۹ دی ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛  

«عباس علی‌آبادی»  پنجشنبه در حاشیه سومین رویداد صنعت دانش‌بنیان با محوریت صنایع کوچک و زیست‌بوم فناوری در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت خودروهای وارداتی گفت: تا دو ماه آینده و قبل از پایان سال، ۳۱ هزار نفری که برای واردات خودرو ثبت‌نام کرده بودند، تعیین تکلیف می‌شوند.

وی افزود: اکنون ۱۷ هزار نفر تعیین تکلیف شده‌اند و تعدادی از خودروها در مسیر استاندارد است که رسیدگی و مشکلات شماره‌گذاری حل می‌شود؛ ازاین‌رو مشکل اساسی در این زمینه نداریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه آزادسازی قیمت‌ها به‌طورکلی ایده اصلی ماست گفت: این امر نیازمند سلسله اقدامات است باید انحصارها را شکست و شرایط رقابتی را فراهم شود تا زمانی که رانت در اختیار بنگاه‌ها ‌و شرکت‌ها است باید مدیریت و کنترل کنیم. هدف از اختصاص رانت‌ها بهبود وضعیت و فرصت بهتر برای مردم است؛ ازاین‌رو در قیمت‌گذاری ورود می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در آینده نزدیک در خودرو به شرایطی نزدیک می‌شویم که نیاز به قیمت‌گذاری دستوری نیست، تولید در حال افزایش است و دولت تعرفه واردات خودروهای برقی تجدیدنظر کرده است این امر فرصتی را فراهم می‌کند تا مردم بدون محدودیت و انحصار نیاز خود را فراهم کنند.

علی‌آبادی با بیان اینکه رهبر انقلاب بارها بر تولید داخلی و صنعتی‌کردن تأکید کردند، گفت: در همین راستا باید از ظرفیت‌های کشور در راستای صنعتی‌شدن باتکیه‌بر دانش‌بنیان‌ها استفاده کرد.

وی گفت: در صنعت خودرو باید به سمت تولید دانش‌بنیان‌ها رفت؛ چون شغل و حداکثر بهره‌وری ایجاد می‌کند ضمن اینکه صنعت خودرو دانش‌بنیان و صادرات محور است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان با محوریت صنایع کوچک و زیست‌بوم فناوری گفت: در یک رویداد دایمی قرار داریم که تلاش می‌شود شهرک‌های صنعتی را به دانش‌بنیان‌ها متصل کند و این هدف اصلی است؛ ازاین‌رو در این رویداد مسائل صنعت به شرکت‌های دانش‌بنیان سپرده می‌شود تا به سمت حل مسائل کشور حرکت کرده و نیازهای فناورانه را پاسخ دهند.

وی عنوان کرد: شهرک‌های صنعتی را به شهرک‌های تخصصی تبدیل خواهیم کرد و شهرک فناوری را ایجاد می‌شود که نیازهای فناورانه را حل کنند، شهرکی که از حیث فناوری و تجهیزات به سایر صنایع و شرکت‌ها کمک کند.

علی‌آبادی تصریح کرد:این شرکت‌های دانش‌بنیان و کارگزاران فناوری هستند که ایده‌ها را تبدیل به محصولات فناورانه می‌کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی