پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نیسان آبی

با پول نیسان آبی در امارات چه خودروی بخریم؟

آیا می‌دانستید با پول خرید نیسان آبی قدیمی و بدون امکانات ایرانی، در کشور امارات چه پیکاپ‌های قدرتمندی از برندهای تویوتا، فورد، دوج و جی ام سی می‌توان خرید؟

فاطمه علی اصغری
سه شنبه - ۱۲ دی ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

نیسان زامیاد یا نیسان آبی، یک وانت باری خاطره انگیز که سابقه ساخت و تولید آن در ایران به سال ۱۳۴۹ شمسی برمی‌گردد. خودروی پیکاپی که در طی این سال‌ها با تغییرات بسیار کم بی‌خیال خط تولید نمی‌شود و همچنان قرار است نمونه‌های مختلف بنزینی و دیزلی آن در کشور تولید شود. این خودرو با توجه به مدل و تیپ‌های مختلف خود در بازار ایران تا محدوده قیمتی حداکثر ۶۸۵ میلیون تومان مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد.

با پول نیسان آبی در امارات چه می‌توان خرید؟

در واقع این سخن بیشتر از آنکه خنده دار باشد مایه شرمساری برای صنعت خودروسازی ایران و قیمت‌های گزافی است که به دست مصرف کننده می‌رسد. با یک محاسبه ساده برای مقایسه قیمت نیسان آبی با پیکاپ های موجود در بازار امارات، و با احتساب نرخ درهم قیمت حدودی نیسان زامیاد صفر کیلومتر در محدوده قیمتی ۵۰ هزار درهم قرار می‌گیرد. حال بیایید خودروهای پیکاپ ۵۰ هزار درهمی کارکرده بازار امارات را بیشتر بشناسیم.

تویوتا هایلوکس مدل ۲۰۱۴ با کارکرد تقریبی ۵۰ هزار کیلومتر

تویوتا هایلوکس مدل ۲۰۱۴

این خودروی نام آشنا که همه ما تا حدود زیادی آن را می‌شناسیم در سگمنت و کلاس خود یکی از محبوب ترین پیکاپ های جهان به شمار می‌رود. تویوتا هایلوکسمخصوص بازار امارات در دو نوع با موتور های ۲.۷ لیتری تنفس طبیعی و ۳.۰ لیتری توربو دیزل عرضه شده که با برچسب قیمتی حدودی ۵۲ هزار درهم در کشور امارات قابل خرید و فروش است که تا حدودی دارای امکانات به روز و البته کیفیت بسیار بالای ژاپنی است.

۲. فورد رنجر مدل ۲۰۲۰ با کارکرد تقریبی ۴۰ هزار کیلومتر

فورد رنجر

قلب تپنده این خودرو یک پیشرانه ۲.۳ لیتری Eco Boost با قدرت ۲۷۰ اسب بخار و ۳۱۰ نیوتون متر گشتاور است که با یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک آماده انجام هر چالشی است. همچنین این خودرو دارای یک صفحه نمایش لمسی برای نمایش سیستم ناوبری و اطلاعات خودرو به همراه سیستم‌های به روز و پیشرفته‌ای همچون ترمز اضطراری، هشدار خروج از خط، سنسور نقاط کور و کروز کنترل تطبیقی است. همچنین امکاناتی از جمله Drive Mode با امکان انتخاب بین چهار حالت مختلف رانندگی از امکانات فورد رنجراست و با وجود قسمت بار و سپر عقبی فولادی توانایی کشش ۳.۵ تن بار را دارد. قیمت تقریبی این خودرو با امکانات ذکر شده در امارات ۴۹ هزار درهم است.

۳. دوج رم مدل ۲۰۱۴ با کارکرد تقریبی ۱۴۰ هزار کیلومتر

دوج رم

در عصر پیکاپ های گران قیمت شما هنوز می‌توانید در امارات و با بودجه ۵۰ هزار درهم یک دوج یا داج مدل RAMسوار شوید. این خودرو از یک موتور ۶ سلیندر استاندارد با حجم ۳۶۰۰ سی‌سی بهره می‌برد که یک مدل ۸ سیلندر ۴۷۰۰ سی‌سی نیز دارد. این موتور ۶ سیلندر با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک توانایی تولید ۳۰۵ اسب بخار را دارد. همچنین این خودرو داری دو صفحه نمایش لمسی کاربردی است که وظیفه کنترل قسمت های مختلف این خودرو را در اختیار دارد. همچنین آپشن‌هایی از جمله رادار نقطه کور، سنسور عقب و جلو، ورود بدون کلید، سردکن صندلی های جلو و تنظیم برقی از جمله امکانات این پیکاپ غول‌پیکر است. قیمت تعیین شده برای این مدل در امارات ۴۷ هزار درهم است.

4. فورد F150 مدل ۲۰۱۴ با کارکرد تقریبی ۲۰۰ هزار کیلومتر

فورد

یکی دیگر از پیکاپ های قابل خرید با پول نیسان در امارات فورد F150 است. این خودروی مشهور و پر طرفدار آمریکایی از یک موتور Eco Boost تنفس طبیعی  با حجم ۳۷۰۰ سی سی بهره می‌برد که توسط یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک هندل می‌شود. تمامی این مشخصات قدرتی معادل با ۳۰۲ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتون متر گشتاور را تولید می‌کند. تمامی مدل‌های فورد F150 دارای امکاناتی رفاهی و ایمنی چون سیستم سرگرمی مولتی مدیا با عنوان My Ford Touch، مود رانندگی، سیستم کنترل کشش و پایداری Advance Trac، شیب سنج و سیستم هشدار پس از تصادف SOS می باشد. قیمت این خودرو نیز با مدل ۲۰۱۴ در امارات ۴۶ هزار درهماست.

۵. جی ام سی سیرا مدل ۲۰۱۱ با کارکرد تقریبی ۲۰۰ هزار کیلومتر

جی ام سی

یک خودروی آمریکایی با اصالت از یک برند خاص با نام GMC. در واقع جنرال موتورز آمریکا به ساخت خودروهای پیکاپ خود در گذشته شهرت بسیار زیادی داشت. یکی از این محصولات Sierra است که از یک موتور ۸ سیلندر تنفس طبیعی ۴۸۰۰ سی سی با قدرت ۳۰۲ اسب بخار بهره می‌برد. همچنین امکانات جذابی درون این خودرو با تکنولوژی ۱۳ سال پیش به کار رفته از جمله سیستم صوتی میان رده از کمپانی Bose، صندلی برقی راننده ده حالته، سیستم اطلاعات و سرگرمی به همراه ناوبری، سیستم پایداری الکترونیکی و کاهش احتمال واژگونی و سیستم کمک پارک راننده. این خودرو هم اکنون در امارات با قیمت حدودی ۴۹ هزار درهم قابل خرید است.

برخی دیگر از خودروهای کارکرده مطرحی که در دسته پیکاپ ها میتوان با قیمت زیر ۵۰ هزار درهم خریداری نمود پیکاب های مشهوری همچون شورلت سیلواردو و میتسوبیشی L200 است که هر دو این خودروها از پیشرانه و امکانات فوق‌العاده خوبی بهره‌مند هستند و در محدوده پیکاپ های قابل خرید با پول نیسان قرار می‌گیرند
با یک نگاه اجمالی نسبت به محصولات نام برده شده می توان فهمید که با پول خرید یک نیسان آبی صفر کیلومتر با تکنولوژی ۵۰ سال پیش، می توان یک پیکاپ جذاب با امکانات معقول و البته دست دوم در کشور همسایه یعنی امارات خریداری کرد.

انتهای پیام/

منبع:گجت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی