پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای لوکس منطقه آزاد

نرخ مالیات بر خودروهای لوکس در سال آینده تعیین شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ از مصوبه این کمیسیون درباره تعیین نرخ مالیات بر خودروهای لوکس خبر داد.

فاطمه علی اصغری
دوشنبه - ۱۸ دی ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

رحیم زارع در توضیح مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 گفت: با تصویب کمیسیون تلفیق و در صورت تصویب صحن علنی و تایید شورای نگهبان، انواع خودروی سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتطامی شخصی در اختیار مالکین اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که قیمت روز خودروی آنها بیش از 3/5 میلیارد تومان نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد شوند.

وی توضیح داد: ماخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند قیمت روز خودرو تعیین شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور است. سازمان مالیاتی مکلف است مراتب را بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راهور به اطلاع اشخاص مشمول برسان پلیس راهور باید تا پایان خرداد ماه سال 1403 اطلاعات را به صورت بر خط به سازمان امور مالیاتی ارسال کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: همچنین کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی غیردولتی مکلفند مالیات سالانه مربوط به خودروهای تحت تملک خود و فرزندان کمتر از 18 سال و محجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن ماه سال پرداخت کنند. در صورت عدم پرداخت مشمول حکم ماده 190 قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 1366 و اصطلاحات بعدی هستند.

* تخصیص 20 هزار میلیارد تومان قیررایگان به وزارت راه

زارع در توضیح به کمیسیون تلفیق بودجه درباره تامین قیر رایگان گفت: وزارت نفت را در سال آینده مکلف می شود معادل 20 هزار میلیارد تومان نفت خام را از محل منابع در اختیار شرکت ملی نفت ایران را در اختیار پالایشگاه‌ها قرار داده و به میزان آن به صورت ماهانه از ابتدای سال 1403 مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) با 50 درصد قیمت بها بازار بورس در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهد. این وزارتخانه نیز براساس گزارش اجرای برنامه مصوب هر دستگاه برای آسفالت راه‌های فرعی و روستایی و عشایری، سازمان نوسازی و توسعه تجهیز مدارس کشور، آسفالت معابر، خیابان‌ها و جاده‌های دسترسی شهرک‌ها و نواحی صنعتی مورد استفاده قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی