پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سدان کامپکت فردا B511

سدان اقتصادی فردا موتورز آماده بازگشت به بازار

فردا موتورز از تولید و عرضه مجدد سدان کامپکت فردا B511 خبر داد.

فاطمه علی اصغری
چهارشنبه - ۲۰ دی ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

این خودرو که نخستین بار در سال 1400 به بازار ایران عرضه شد، پس از مدتی وقفه، دوباره به خط تولید فرداموتورز بازگشته و آماده عرضه به بازار است.

فردا B511 در ایران با یک موتور 1.5 لیتری (1480 سی‌سی) چهار سیلندر عرضه می‌شود. این موتور که 107 اسب‌بخار نیرو و 145 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، با یک جعبه دنده اتوماتیک 5 سرعته دو کلاچه از نوع تر همراه شده که نیرو را به چرخ‌‌های جلو انتقال می‌دهد. بر اساس اعلام رسمی، مصرف سوخت فردا B511 در شهر 8.4 لیتر است و در سیکل جاده و ترکیبی به ترتیب به 4.9 و 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد.

سدان کامپکت فردا B511

سیستم تعلیق فردا B511 در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع میله پیچشی است. همچنین این خودرو به ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و ترمز کاسه‌ای مجهز است و از سیستم‌های کمکی ABS، EBD و برنامه کنترل پایداری (ESP) برای این خودرو استفاده شده است. فردا B511 همچنین به سیستم هوشمند صرفه جویی در مصرف سوخت (STT) مجهز شده است.

فردا B511 یک سدان کامپکت در کلاس B+ به شمار می‌شود که دارای طول، عرض و ارتفاع 4390، 1725 و 1490 میلی‌متری است و فاصله بین دو محور آن 2535 میلی‌متر است. فردا B511 فضای کافی فضای کافی برای 5 سرنشین را فراهم می‌کند. این سدان 1511 کیلوگرمی با رینگ‌های آلیاژ آلومنیومی 15 اینچی به بازار ایران عرضه خواهد شد.

سدان کامپکت فردا B511

نکته مهم در خصوص فردا B511، طراحی مدرن و دینامیک بدنه آن است که با وجود گذشت چند سال از شروع عرضه این خودرو به بازار، همچنان جذابیت اولیه خود را حفظ کرده است. نمای داخلی فردا 511 با استفاده از متریال گوناگون مانند چرم مصنوعی، پلاستیک و قطعه‌های تزیینی پیانویی، در کنار المان‌های فضایی، ترکیبی خاص را پدید آورده است. یک نمایشگر تبلتی 7 اینچی در مرکز داشبورد قرار گرفته و نشانگر‌های پشت فرمان ترکیبی از سرعت سنج آنالوگ با چند نمایشگر کوچک دیجیتالی است که حسی اسپرت را به کابین منتل می‌کند.

در زمینه امکانات رفاهی، فردا B511 تمام تجهیزات ضروری را پیش روی شما قرار می‌دهد. سیستم مالتی مدیا فردا B511 به یک نمایشگر لمسی 7 اینچی مجهز شده که امکان اتصال بلوتوث و USB برای آن در نظر گرفته شده است. همین صفحه نمایش به دوربین عقب خودرو نیز متصل است و با نمایش خطوط راهنما روی صفحه نمایشگر به راننده کمک می‌کند.

فرمان برقی با طراحی دی کات و کلیدهای کنترل سیستم صوتی، سیستم تهویه مطبوع با کنترل الکترونیک و نمایشگر دیجیتالی، سانروف برقی، اتولایت و سنسور پارک دنده عقب نیز بخشی از امکاناتی است که فردا 511 پیش روی مشتری‌ قرار می‌دهد و می تواند این خودرو را در بازار ایران در مقایسه با رقبایی مانند تارا اتوماتیک، شاهین CVT و جک J4 در موقعیتی برتر قرار دهد.

برای اطلاعات بیشتر مربوط به فردا B511 و فردا موتورز می‌توانید به وبسایت www.fardamotors.com  مراجعه کنید.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی