پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نوسازی ناوگان تاکسی-ایران خودرو

«تاکسی» گزینه بعدی دولت برای واردات!

سخنگوی دولت گفت: در چنین شرایطی دولت تصمیم گرفته که واردات خودرو را به تاکسی‌ها اختصاص دهد.

فاطمه علی اصغری
چهارشنبه - ۲۰ دی ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

اظهارات سخنگوی دولت حائز سه نکته است. اول اینکه قرار است واردات خودرو‌های نو با تمهیداتی از سوی دولت سرعت گیرد. دوم اینکه به نظر می‌رسد دولت به جای واردات خودروهای سواری نو، بیشتر تمایل به ورود خودروهای برقی آن هم برای حمل‌و‌نقل عمومی دارد، خودروهایی مثل تاکسی برقی. و سوم اینکه سخنگوی دولت مدعی است این اقدام به بازار خودرو کمک خواهد کرد. البته پیش از این نیز پیش‌بینی می‌شد که دولت بخواهد خودروهای برقی را در اولویت واردات قرار دهد و حتی گهگاه سیاستگذار به‌صراحت در مورد این موضوع صحبت کرده بود. اما این بار اول است که از طرف سخنگوی دولت (نه مسوولان وزارت صمت) روی خودروهای تاکسی برقی تاکید شده است.

پرسش ابتدایی این است که اساسا واردات تاکسی چگونه قرار است به تنظیم بازار خودرو کمک کند؟طرح این موضوع از طرف سخنگوی دولت این گمانه‌زنی را تقویت می‌کند که تصمیم واردات تاکسی‌های برقی به جای خودروهای شخصی در وزارت صمت گرفته نشده، بلکه تصمیم کلی دولت بوده است. این اظهارات در حالی است که مجلس در مورد کندی واردات خودرو با عباس علی‌آبادی، وزیر صمت، اتمام حجت کرده بود تا جایی که محمد‌باقر قالیباف، رئیس مجلس، در جلسه پرسش از وزیر صمت که 12 دی‌ماه برگزار شد، اعلام کرد که جلسه دیگری برای بررسی واردات خودرو در خانه ملت برگزار نخواهد شد و مجلس پس از این اجرای قانون واردات خودرو را از مجاری قانونی پیگیری خواهد کرد که به‌نوعی می‌توان این اظهارات را تهدید به استیضاح علی‌آبادی در نظر گرفت.

در چنین شرایطی دولت تصمیم گرفته که واردات خودرو را به تاکسی‌ها اختصاص دهد. باید دید واردات تاکسی نمایندگان مجلس را راضی خواهد کرد یا خیر؟ البته با توجه به اینکه هدف ساکنان بهارستان از تصویب قانون واردات خودرو، تنظیم بازار بوده است، به نظر نمی‌رسد ورود تاکسی‌های برقی برای آنها قانع‌کننده باشد.

انتهای پیام/

منبع: دنیای اقتصاد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی