پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کدام تخلفات باعث توقیف موتورسیکلت می شود؟

اکنون دو روز از آغاز طرح 10 پلیس راهور می‌گذرد و سرهنگ احسان مومنی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، در خصوص روند اجرای این طرح توضیح داد عبور از محل ممنوع، تردد در خطوط ویژه، حرکت خلاف جهت و پلاک مخدوشی از جمله تخلفاتی است که منجر به توقیف موتورسیکلت و انتقال آن به پارکینگ می‌شود.

فاطمه علی اصغری
یکشنبه - ۲۴ دی ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ 

وی افزود: در 48 ساعتی که از اجرای طرح 10 در شهر تهران می گذرد، 800 دستگاه موتورسیکلت متخلفی که تخلفات فوق را داشتند به پارکینگ منتقل کرده‌ایم. در بحث توقیفات ساعتی، موتورسیکلت به پارکینگ منتقل نمی‌شود ولی محل‌هایی را در کنار خطوط ویژه خیابان ولیعصر (عج) پیش بینی کرده‌ایم که این موتورسیکلت‌ها حداقل یک و حداکثر سه ساعت در کنار این معابر متوقف می‌شوند. در بحث توقیفات ساعتی در طول این دو روزی که از اجرای طرح 10 گذشته است، 680 دستگاه موتورسیکلت متخلف در سطح شهر تهران توقیف ساعتی شدند.

سرهنگ مومنی گفت در ادامه اجرای طرح 10، بحث موتوریار را داریم که موتورسوران متخلف در کنار همکاران مستقر می‌شوند و بعد از یک آموزش 10 دقیقه‌ای خود راکب همکار پلیس می‌شود و در بحث روان سازی ترافیک و برخورد با دیگر تخلفات دیگر موتورسواران به پلیس کمک می‌کند که در اجرای طرح در 10 این 2 روز ، یک هزار و 500 موتورسوار متخلف در این طرح آموزش دیده‌اند. اقدام بعدی پلیس راهور آشکار سازی است که بر اصل خوب دیدن و خوب دیده شدن است. موتورسیکلت‌هایی که در سطح شهر تردد می‌کنند، به دلیل کوچکی خیلی وقت‌ها دیده نمی‌شوند و خودروهای دیگر با آن ها برخورد می‌کنند. آشکارسازی موتورسیکلت‌ها هم مهم است و برچسب‌هایی به همین منظور تهیه شده که در قسمت عقب و جلو موتور وصل می‌شود.

وی همچنین افزود کسانی که در بحث توقیفات ساعتی و طرح موتوریار بوده‌اند این آشکار سازی نیز برای آنها انجام شد؛ یعنی 2 هزار و 300 دستگاه موتورسیکلت متخلف در طول این 48 ساعت آشکار سازی شدند.

طرح 10 پلیس راهور چیست؟

دی 1402: سرهنگ علی اصغر شریفی، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، درباره ترافیک شهر تهران اظهار کرد بارها تذکر داده‌ایم که تردد موتورسواران در داخل تونل‌ها ممنوع می‌باشد، چرا که به‌دلیل انباشت گازهای آلاینده احتمال واژگونی و تصادف و برخورد آنها با دیواره تونل‌ها می‌باشد و حوادث دل‌خراشی را رقم می‌زند.

وی توضیح داد طرح 10 پلیس راهور تهران بزرگ بمنظور ساماندهی تردد موتورسواران و قانون شکنان از 18 دی ماه در سطح شهر تهران آغاز می‌گردد. باید اذعان داشت ارائه برنامه‌های آموزشی در شهر تهران جهت ارتقای فرهنگ ترافیک در بین موتورسواران بی تأثیر نبوده است و مشاهده می‌گردد که بسیاری از راکبین موتورسیکلت از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند.

وی افزود هدف از اجرای این طرح، کاهش تصادفات و سوانح و حوادثی است که برای موتورسواران به وقوع می‌پیوندد و برای خانواده‌ها در خصوص خطرات ناشی از عدم تمکین به قانون توسط موتورسواران روشنگری کرده و صنوف را جهت کمک به کاهش تصادفات در شهر تهران سر خط بیاوریم تا تصادفات در شهر تهران کاهش یابد.

انتهای پیام/

منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی