پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

۱۰۰ دستگاه تاكسى برقى توسط كرمان موتور تحويل تاكسيرانى شد

آيين رونمايي از تاكسي هاي برقي كرمان موتور با حضور وزير صمت، شهردار تهران و مديران اين شركت برگزار شد.

فاطمه علی اصغری
سه شنبه - ۲۶ دی ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار پايگاه خبرى جوان خودرو؛ 

عباس علي آبادي وزير صمت در اين مراسم گفت: خوشحاليم كه دومين رونمايي از خودروهاي برقي را امروز ميبينيم. اين كار حدود ٣٠ سال در كشور سابقه دارد و دانش اين خودروها در ايران نهادينه شده است. 

کرمان موتور

وی ادامه داد: سال آينده از ٨ خودروي برقي جديد رونمايي خواهيم كرد و اين آغاز تحولي است كه خيلي از كشورهاي جهان حتي آن را در هندسه ذهني خود ندارند. امروز ما صاحب فناوري خودروهاي برقي هستيم و خودروي بنده مجهز به آخرين تكنولوژي است كه حتي در جهان هنوز عمومي نشده است.

کرمان موتور

وی تصريح كرد: محيط زيست ما اهميت بسيار بيشتر از آن دارد كه وزير صمت در مورد آن دقايقي سخن بگويد، بايد همه به آن احتمام داشته باشند و بايد جلوي خراب كاري هايي كه در حوزه محيط زيست مي شود را گرفت. ما تصميم داريم با خودروهاي برقي جلوي اين خرابكاري ها را در كلان سهرها بگيريم.

کرمان موتور

وزير صمت افزود: خودروهای برقي دو نسل امروزي و آينده هستند. خودروهاي امروزي از باتري هاي ليتيوم يوني استفاده مي كنند. اما خودروهاي آينده انرژي را از باتري هاي هيدروژني استفاده مي كنند و بسيار سريع هم شارژ مي شوند.

کرمان موتور

وی در پايان گفت: من از شركت كرمان موتور كه تاكسي هاي خوب برقي را امروز رونمايي مي كند تشكر مي كنم و به ويژه بايد بگويم كرمان موتور بسيار در اين مسير تلاش كرده است. 

کرمان موتور

سدان E50A مي تواند با شارژ كامل تا 402 کیلومتر پيمايش داشته باشد.قیمت اين خودرو يك  ميليارد و ٣٢٠ ميليون تومان است و براي شارژ سريع به  45 دقیقه زمان نياز دارد. همچنين شارژ كامل آن نياز به 10 ساعت دارد. (این خودروها با تسهیلات ۵۰ درصدی و به صورت اجاره به شرط تملیک به تاکسیرانان واگذار می شود)

کرمان موتور

اين خودرو مي تواند صفر تا 100 را در  7.6 ثانیه طي كند.

این خودرو ها توسط شرکت خدمات بین الملل کرمان خودرو k. vis با همکاری شاتل، توسط اپلیکیشن شهرزاد سازمان تاکسیرانی ارائه خدمات خواهد کرد. ضمنا پلاک ملی اين خودروها صادره شده. اين پلاك ها با حرف “ت” مشخص مي شوند. همچنين خودروهاي برقي کرمان موتور توسط شورای عالی ترافیک تست شده است و در فاز اول 400 دستگاه ترخیص شده که ۱۰۰ دستگاه از اين خودروها به تاکسیرانی تهران تحويل داده مي شود.

کرمان موتور

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی